• Grodan Soda

Hur värmer man en vetekudde?

Har fått låna en vetekudde av min svägerska och den är så gammal så hon har inte kvar några instruktioner. Nu sitter jag här med onda värkar med ca 10-15 minuters mellanrum och börjar längta efter något som kan lindra smärtan.

Visst värmer man den i micron men hur länge?

• Svar på tråden Hur värmer man en vetekudde?
  • Hemliga 72an

Ca 3 minuter har jag värmt min.

• TrailerTrash

Jag körde min vetekudde i 2 minuter i micron

Jag är inte bara snygg,jag är smart också...
  • annca

Lite olika tid beroende på hur tjock och stor den är.
    Har en som rekomenderas 3 min, en annan 6 min...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • AgnesNile

Vi kör våran med ett glas vatten i micron i 3-4 minuter... Men då är våran micro ganska dålig också. Lättast att känna efter efter någon minut hur den känns. Lycka till med allt!

• carina68

Jag fuktar min med blomsprutan sedan 2 min i micron.

• Grodan Soda

Tror ni jag kan testa tre minuter då och om den inte känns nog varm så kör jag lite till? Är rädd att den ska förstöras eller liknande.

• Namin

Ta två minuter först om du är orolig. Har aldrig sett en vetekudde som man ska värma kortare tid i alla fall. Sen kan du ju köra vidare en eller ett par minuter till om det behövs.

• Grodan Soda

Jättetack för snabba svar! Ska testa att värma den nu då.

• Blå Flygare

Ta 2 min till att börja med, det räcker på en del vetevärmare. Det tar lång tid för dem att svalna, så du vill inte få den skåll-het.

• petsod

Ett tips!! Lägg dem inte direkt på huden, jag fick som brännskador då jag använde vetekudde, visserligen mot nackspärr men ändå, ajaj.

Svar på tråden Hur värmer man en vetekudde?