Inlägg från: Änglaplinga |Visa alla inlägg
  • Änglaplinga

växer fostret innan det fäst i livmodern eller inte!? Hört olika bud!

jag är övertygad om att det inte börjar växa till en bebis på allvar förrän det fäst sig i livmodern, det är vad bm sagt till mig, eftersom man inte kan räkna ut graviditeten fast man vet att man haft äl, utan det är helt beroende på hur lång tid det tar innan det fäster sig...

• Änglaplinga

ahaa....det var den förklaringen jag fick eftersom jag vet när jag haft äl, å mina bf datum har fått flyttats fram rätt mkt båda gånger....

Änglaplinga skrev 2007-06-20 17:52:12 följande:
    jag är övertygad om att det inte börjar växa till en bebis på allvar förrän det fäst sig i livmodern, det är vad bm sagt till mig, eftersom man inte kan räkna ut graviditeten fast man vet att man haft äl, utan det är helt beroende på hur lång tid det tar innan det fäster sig...
  • Änglaplinga

behöver det inte göra, då fäster det sig i äggledaren istället för livmodern och ja, börjar växa där...

Yosa skrev 2007-06-22 13:23:26 följande:
    utomkvedshavandeskap är väl till exempel när ägget fstnat påvägen i äggledaren och börjar växa där. Då kan äggledaren spricka om det vill sig illa. Alltså växer ägget i storlek redan innan det fäst sig i livmodervägen.
  • Änglaplinga

precis!!

elinville skrev 2007-06-23 21:36:39 följande:
    Så har jag också förstått det hela. PLus att alla foster växer lika fram till v. 20, det är därför man kan räkna ut BF genom UL som görs innan v. 20, därefter utvecklas foster olika. Och det är därför som man ofta får annorlunda BF-datum trots att man med all säkerhet vet när man hade ägglossning, eftersom själva fostret inte börjar växa förrän det fäst, även om cellerna börjat dela sig. Och vad jag förstått tar det väl olika tid för olika foster att fastna i livmodern och börja växa.
Svar på tråden växer fostret innan det fäst i livmodern eller inte!? Hört olika bud!