• Summerstar

Varför i hela friden tar man med sig eget kaffe i termos på tunnelbanan? Kan ni Sthlm´are svara?

Allså, allvarligt.

Varför tar man med sig eget kaffe i egen liten "termos" och slurpar detta på tunnelbanan? är man så stressad i Sthlm att man inte hinner hemma?
    Ser detta mer och mer och blir så full i skratt varje gång, så fånigt! Stå där och dricka... kan det bli mer stressande?

• Svar på tråden Varför i hela friden tar man med sig eget kaffe i termos på tunnelbanan? Kan ni Sthlm´are svara?
  • Clobberella

Det är väl exakt samma sak som att springa in på Espresso House och köpa en ta-med-cappuccino?
    Är det också konstigt?

• Summerstar

JAA det är det. förstår inte (kommer från "landet")

• Avstängd

Bor inte i sthlm men kaffe är gott, och jävligt ott på vägen till arbetet

Om mysrest blir avstängd så visar hon röven!
  • Tigertofflan

nu vet jag inte hur punktliga tunnelbanorna är, men att ha med sig kaffe (vilket är billigare än att rusa in på 7eleven för att köpa en kaffe) är väl inget konstigt? Man kanske vill vara pigg och fräsch på jobbet?

Och om en termos kaffe på väg till jobbet genererar 30 minuter mer i sängen på morran så halleluja, -JA TACK

• Summerstar

ok kanske är jag som är konstig då, men ser inte det trevliga i att dricka kaffe i närheten där andra springer, andas och svettas

• FrogLeg

Hihi de har jag aldrig sett då jag bodde i sthlm däremot alla som sitter o sminkar sig på tunnelbanan de tycker jag såg så kul ut.

• KisseKattmamman

Kaffe hemma ca 40 öre koppen.

Take Away ca 15-20 /kopp....

Inge konstigt alls!!!

• gertie

Det är väl jätteavkopplande att sörpla på hembryggt kaffe på väg till jobbet? Jag kan inte käka frukost hemma utan tar en macka när jag kommer till kontoret, men kaffe MÅSTE jag ha och jag drar gärna ut på drickandet och dricker minst två koppar på morgonen. Dricker jag inte hemma eller tar med mig måste jag köpa på vägen till jobbet, och det är ju mycket stressigare än att ta med sig hemifrån. Smartare också, en stor latte på waynes kostar lika mycket som ett halvt kg kaffe hemma. Och jag föredrar faktiskt riktigt hett  bryggkaffe.

• Fru Gustavsson

som gammal inbiten stockholmare ser jag inte något underligt i att ta med kaffetermos på väg till jobbet, det skulle jag göra om jag jobbade i stan även här där jag bor numera. Trevligt att dricka där andra springer och svettas? Det är väl lika mkt folk som springer och säkert svettas på cafeér med, så tänker inte jag, har inte bacillskräck inför min kaffetermos

• Bettiz

Jag brukade ha med mig kaffe i termosmugg när jag pluggade i våras + höstas. Detta av olika anledningar:
    1. Jag gillar inte att dricka kaffe direkt när jag vaknar.
    2. Med två små barn som ska göras i ordning för förskola så hann jag inte.
    3. Skolans kaffe var inte spec gott, o dessutom rätt dyrt.
    4. Kaffet brygde jag hemma för att ta med till skolan, en termosmugg räckte och höll kaffet varmt hela förmiddagen, men eftersom jag inte kunde hålla mig så brukade jag "tjuvsmaka" när jag var på T-banan.

Svar på tråden Varför i hela friden tar man med sig eget kaffe i termos på tunnelbanan? Kan ni Sthlm´are svara?