Listan:
Mumme: Försökt sedan dec-05. Utredning påbörjad jan-07. Blodprov visar på misstänkt PCO=Polocystiska ovarier,hormonrubbning vilket försvårar ägglossning och graviditet. Gjort "spolning" av äggledare och livmoder, såg bra ut hittade tom ett moget ägg!? Fortsatt utredning återbesök 2 april, får svar på progestoron prov och även spermaprov som lämnats.
Jossen: Försökt i två år. Konstaterat högt prolaktinvärde på blodprov. Ska börja med Norprolac för att sänka prolaktinet och väntar för remiss till magnetröntgen av hypofysen samt syntest.
Leiben: försökt sen nov -05. Ställdes 21/3 -07 i kö för IVF/ICSI då manlig faktor med för lågt antal och för låg rörlighet konstaterats. Sambon ska vidareutredas hos andrologen i maj.
Snorpan1: Försökt i snart 2 år. Utredning på Mama mia. Första besöket var den 9/1. Väntar på provsvar ang kvalitén på mina ägg. Min sambo ska lämna spermaprov den 19/2. Idag, den 23/3 fick vi svaret på sambons prov. Såg inte så bra ut så nu väntar vi på en ny tid med fullständig analys. Den 17/4 har min sambo fått ny tid för nytt test av de små liven. 25/4 ska vi besöka våran läkare för samtal. Våran läkare rekommenderade oss att göra ICSI privat eftersom min sambos prover inte var så bra och för att det är ca 1 1/2 års kötid på den behandlingen. Nästa steg är därför att få en tid på en privatklinik för detta ändamål. Har nu fått en tid privat på Fertilitetskliniken den 29/6. ICSI är troligtvis den metod vi behöver. Sambon ska göra ytterligare ett spermieprov (3:e) då det andra var sämre än det förra.
Mazri: Försökt med maken i 2½ år. Lyckats bli gravid men förlorade första i grav.vecka 33 och andra gången var det utomkveds. Opererade bort en äggledare. Uppehåll med gestapuran som jag åt i 2 cykler. Blev ingen kontrastundersökning i slutet av februari utan det meddelades att vi står i kö för IVF nu. Makens spermaprov var ok. SPRAYSTART i början av maj äntligen!!
Högt prolaktinvärde, andra provet oxå högt, Besök hos Endokrinen angående prolaktinet den 24 maj.
Skrållis83: Har försökt sen 1 mars 2006,Konsterad endomtrios dålig passage i ena äggledaren. Har opererats 4 gånger för endometrios senast hösten 2006. Började på fertilitet 10 januari 07. Har testat pergotime, fick förbud sen har gett mig endocystor. Bli IVF hösten 2007.
AMH80: Har försökt i lite mer än två år. Började med spermaprov = ej positivt. Första besöket för utredning 3/1-07 med vul, blodprover och remiss till titthålsoperation 22/1 m.bl.a spolning av äggledare, borttagande av cysta (som var borta vid op. = ingen endocysta) och konstaterad endometrios (mild grad enl. dr.?!)
2/2 utredning klar. 26/2 brev från RMC, ytterligare spermaprov, kromosomanalys av sambon och blodprov på bägge. 3/4 RMC på konsultationssamtal - äntligen där!
19/6 testikelbiopsi.
Vinter81: har försökt få barn i 2år. Var och lämnade de första blodproven och sperma prov just före jul. Har nu fått veta att jag har för högt prolaktin värde och att de ändå tror att det ska gå att genom föra ett IVF försök kanske redan till hösten.
Janssonkatten: har gjort VUL, lämnat blod- och spermaprov. Konstaterat PCOS i aug 06. Ska lämna blodprov i feb ang äl.
Karrow: Har försökt i 13 mån. Utredningsbesök 9/1-07, maken lämnat spermaprov 5/2, lämnat blodprov 19/2. Nu väntar vi på ett besök hos läkaren för att få reda på våra provsvar och förmodligen en gyn.undersökning.
Fealin: Har försökt i 1 år.Start utredning 23/1. blodprov bra visar egen äl, spermaprov bra. Kontraströntgen visar allt bra.
Tillbaka till slutprat med läkaren den 26/3.
Tjajen: Har försökt i 11 månader. Blev helt paff när barnmorskan erbjöd oss utredning redan! Men vi tackade och tog emot SÅKLART! Se ett av mina inlägg för mer info=)
Missne: Försökt sen dec -04. Ringde RMC 18/1-07. Fick en återbudstid 20/2 och vid vårt 1:a besök ställdes frågor, jag genomgick VUL och min sambos testiklar undersöktes samt blodprover lämnades. 8/3 kontraströngen av äggledarna - vänster bra passage höger passage, men lite sämre. 20/3 spermaprov. Återbesök 7 maj - Oförklarligt barnlösa! Ska börja med Pergotime 3/6.
Lillamy: Försökt sen mars -04. Ring om tid att komma så väntar på det nu.
Persefone: Varit på Mama Mia 19 april. Mina prover var ok. Sambons prover var inte helt bra och det ska tas nya.
Ikan: Slutade med p-piller i början av maj 2006. Var på första besök hos gynläkaren tillsammans med sambon den 21 mars. Fick göra ett VUL som såg helt normalt ut och nu har även båda lämnat prover som visat på normala förhållanden. Allt gick bra vid besöket 4 Juni; jag fick pergo utskrivet och ska börja med det när min mens har kommit denna gången.
SysterBus: Försökt sedan våren -04. Första besöket hos gyn i december och utredning påbörjad våren -07. Blodprover varit ok, men spermier lite färre och långsammare än normalt. Blivit rekommenderade att göra IVF, men funderar på om vi verkligen vill gå igenom det. Skulle i så fall kunna starta efter sommaren.
Frivolten: Slutade skydda oss sommaren -05. Varit på första utredningssamtalet med bm 070508. Sista provet inlämnat 070614 så nu väntar vi med spänning på resultatet! Läkarn får vi inte träffa förrän till hösten!
Sootie: Försökt sedan jan 2006, 070613 lämnade blodprov och spermaprov. Skall träffa läkaren på SU efter sommaren.