Inlägg från: Tingelina |Visa alla inlägg
  • Tingelina

kent - Ett tidsfördriv att dö för (version 7)

Tjoho! Tack Trinity78 för att du guidade mig rätt! Tyckte väl att det borde finnas ett och annat kentfans till här.

Jag har precis suttit och pusslat med min kalender och mitt schema. Förmodligen har jag en period med praktik just under november, så jag är lite lätt förtvivlad! Svårt att vara borta då. Men om det funkar så hade jag tänkt mig Helsinki och Stockholm x 2.

Längtar som bara den till skivan. Är det någon annan som var lite besviken på EP'n? Jag hoppas den här skivan ska ta igen det jag tappade under hjärta och smärta..

• Tingelina

Mjo, jag avgudade DJ&D också. Det var dessutom den första skivan som jag var med på, från början till slut. Jag är egentligen det som i folkmun kallas för V&A-fjortis. :-P Fick några låtar från V&A, köpte plattan, köpte alla andra plattor och nuförtiden består 80% av min skivhylla av kent.

• Tingelina

Jag kan sörja med dig.. Jag fick inga biljetter till den 17/11 i Annexet. Hade jag velat ha.. Så det fick bli 16/11 Annexet (inte så stor skillnad.. :-P) och Helsingfors. Det finns fortfarande biljetter till Helsingfors, www.lippupalvelu.fi .

• Tingelina

Tjoho! Jag tänkte bara glädjestrålande berätta att jag fick biljetter till turnépremiären i Helsingfors 4/11 och till Stockholm 16/11 direkt vid första biljettsläppet, sen på onsdagen så fick jag av en chansning tag på biljetter till Stockholm 19/11. Visste inte om biljettsläppet men tänkte bara ringa ticnet och kolla om de kanske hade fått några biljetter i retur och så säger automattanten i telefon att "Idag släpps det biljetter till ...kent i Stockholm och Göteborg". Gissa min extas?!

Till er som inte fått biljetter, håll utiki om mornarna på ticnet om ni kan, det har dykt upp returbiljetter lite titt som tätt. Jag fick tag i biljetter till Lund för någon dag sen. De tänkte jag försöka byta till Stockholm 17/11... *girig*

• Tingelina

De till senaste extrakonserten i Stockholm hålls bara ett dygn. Så imorgon tidigt på morgonen är risken/chansen stor att det finns massa biljetter till måndagens konsert i Stockholm. Såg nyss för en halvtimme sen att det blinkade gult på ticnet på Lisebergshallen 25/11. Strulade sig med inlogg så hann inte boka dem dock.

• Tingelina

Hehe, jag har bara varit på 5 konserter hittills.. Har en del att ta igen. Jag har biljetter till Helsinfors 4/11, Stockholm 16/11 och 19/11. Vill väldigt gärna gå på 17/11 också, då är det bra med biljetter att byta med. Hade jag ekonomin och tiden till det skulle jag följa efter dem från stad till stad hela hösten.

Och jag är inte värst. Min kille har varit på typ över 100 konserter med Kent. Fast han har iofs lyssnat på dem sen typ tidernas begynnelse.

Förresten, Maggis Nervis, jag läste också ut Harry Potter idag! Missade en buss och höll på att åka förbi där jag skulle hoppa av, så spännande var slutet. Tycker sista boken var bäst... OT.

• Tingelina

Hihi, jag var i frihamnen första kvällen. :-P Men jag hade velat vara i Norge på konserten då de begravde kräm. Jag var i hultsfred dagen efter och fick i ett drömlikt småfullt tillstånd tag på en RIP-kräm tröja. Dagen efter vaknade jag med ett ryck och trodde jag fylleköpt nå skräp, men icke, det var en riktig kenttröja.

På nära håll har de aldrig spelat live, men man ska aldrig säga aldrig.. Jag har massa nyare b-sidor jag vill höra, nihilisten och välgärningar & illdåd.

Hehe, jag har inte vågat gå in på några HP-sajter,trådar, artiklar för att inte avslöja slutet... Men nu kanske man vågar sig in. (slut på OT nu..)

• Tingelina

Hihi, grattis Kevlarsjäl! Det är bra att det finns genuint snälla människor fortfarande.

• Tingelina

Maggis Nervis - Tycker det är skönt med lite omväxling. Jag vill ju höra de nya låtarna! Och låtar som de inte spelar så ofta. Som t.ex. på nära håll. Fast de hade inte behövt döda låten. Det var lite elakt.. :-P

Jag hade en nerräknare på datorn förut som räknade ner till konserterna.. Måste hitta en igen. Roligt att räkna ner!

• Tingelina

November 2007
    4 Helsingfors - Tingelina
    16 Stockholm - Tingelina
    17 Stockholm -
    18 Stockholm -
    19 Stockholm - Amanda, Milla, wkdchick, Tingelina
    23 Göteborg - Minne79
    24 Göteborg - Maggis Nervis,
    25 Göteborg - Syster Anna
    28 Oslo -
    29 Oslo -

December 2007
    1 Trondheim -
    6 Lund - Trinity78
    7 Lund -
    8 Köpenhamn -
    9 Köpenhamn -

Svar på tråden kent - Ett tidsfördriv att dö för (version 7)