• Ellieott

skulle du kunna tänka dig att jobba på McDonalds?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-21 15:37:51:
    varför/varför inte?

• Svar på tråden skulle du kunna tänka dig att jobba på McDonalds?
  • PuhGirl

Har jobbat på mcdonald's i 8 år och lärt mig att det enda detta företaget gör är och utnyttjar sin arbetskraft...mycket jobb för lite pengar så aldrig mer i hela mitt liv

• Ellieott

lönen sätts enligt kollektivavtal eller högre. Alltså som alla i ens ålder får inom restaurangbranschen. 19 år=81 kr/h

• TyraPaloma

Min exman jobbade ett tag på mcdonalds och jag har sommarjobbat på burger king.

Mitt svar är nej! Men samtidigt så tar man det man får. Pengar är alltid pengar.

• Kinne79
    Sofis skrev 2007-06-21 15:38:39 följande:
    Nope. Har kompisar som har jobbat där och som är grymt tacksamma att slippa det. Jag tror att mc donalds är en utmärkt möjlighet för unga som inte har tidigare arbetserfarenhet. Om man inte har jobbat tidigare, är det ändå lätt att få jobb på mc donalds, och om man gör ett bra jobb, kan man ju få ett fint brev med sig därifrån! Plus att man ju lär sig en hel del om arbetslivet, även om det "bara" är på mc donalds!
    Nja, så lätt är det inte att få jobb på McDonalds. Jag är 27 år och har massor med jobberfarenhet. Nu pluggar jag så jag tänkte att ett extraknäck på McDonalds ska väl inte vara så svårt att få.

Shit, vad fel jag hade. Jag kom vidare till intervjudel 1 som var som en Idol-uttagning med ca 300 ungdomar med nummerlappar på magen. Man fick gå till 4 olika stationer och svara på frågor och spela teater och memorera siffror samtidigt som man spelade det där spelet när man rullar en kula som ska komma förbi hål.

Jag kom inte vidare till intervjudel 2.
  • Mor till solsken

Arbetslös och det enda jobb som finns att få, jajemen då jobbar jag i princip vart som helst.

• Bästamorsan

Tja det är ju ett jobb...
    Jobba är ju hur KUL som helst!

Tycker att om man äter där - kan man ju jobba där!!! :)
    Gillar man snabbmat + är service-minded
    så passar man ju perfekt för jobbet!!!

Men klart det kan vara svårt att jobba på ett företag
    man inte riktigt tycker är sådär jättebra...
    Skulle själv helst inte ens äta där :)
    Så kanske helst inte jobba där heller då...

Som att jobba på bibblan utan att läsa böcker!
    Som badvakt - utan att kunna simma!
    Som lärare - som hatar barn!
    Som bilskollärare - utan körkort!
    Som präst - utan att tro på Gud!
    Som skoförsäljare - utan att ha fötter (nåja det GÅR ju faktiskt :)

TYP....

• Signatur

NEJ! Absolut inte (om jag inte blir arbetslös, men det finner jag föga troligt i mitt gebit)!
    Jag skulle vara helt fel person på fel plats.

• ninni73a
    FrökenFreja skrev 2007-06-21 15:40:44 följande:
    Varför blir du förbannad, om man får fråga?
    För att 9 av 10 ggr så får man fel mat eller fel dricka. Och om det bara hände en gång så visst, men när man har påpekat flera ggr att "det är detta jag vill ha" och man ändå får nåt annat då blir jag förbannad för så fungerar det väääääldigt sällan på andra ställen.
  • LottaRos

Absolut, om jag hade varit yngre.
    Har själv jobbat på mack i många år som ung, det räknas väl som lika "lågt" i folks ögon.
    Arbetslivserfarenhet och pengar är bättre än att bara gå och få bidrag i mina ögon, oavsett vad jobbet är.

Det ger en bra grund att stå på i sitt framtida arbetsliv.

• DaCiss

Nej för att jag inte pallar sådan stress. Att se mänskor stå i kö, hungriga mänskor som kanske är stressade för att hinna på jobb, se hur kön bara är konstant... Nej jag klarar inte av det, mina nerver skulle gå sönder!

Svar på tråden skulle du kunna tänka dig att jobba på McDonalds?