• miaelund

Tips! Ta kontroll!

http://www.viforaldrar.se/nyheter/nya_psykoprofylaxen/Signekursen.pdf

Här är en pdf av Signematerialet som är "grunden" för profylaxkurserna nu. Ladda ner o läs tillsammans m din partner.

Jag går nu Susanne Kindwalls profylaxkurs, TOPPEN måste jag säga! Den är likvärdig m Profylaxgruppens kurser så jag valde den som låg närmast mig helt enkelt.

Alla som har möjlighet att gå en profylaxkurs, GÖR DET!!!! Det är VÄL investerade pengar tycker jag. Är inte alls lika rädd som innan inför förlossningen. Skulle nog kunna tänka mig att föda helt utan kemisk smärtlindring tack vare denna teknik
    (sen är det ju ingen som förbjuder mig att ta till all smärtlindring som finns när det väl är dax om jag då skulle vilja ha det)

Instämmer helt o hållet m det som Incommudicado skrivit i hennes tillägg, skulle inte kunna skriva bättre själv

Lycka till o känn dig inte blyg att fråga om det är ngt du undrar över
    Maria, förlovad m Niklas, matte t Lisa o Greta, BF 6 sept.
  • miaelund

Såg efter jag skrivit mitt inlägg at du faktiskt gått kurs men iaf känner dig osäker. Tror det är en bra grejj att försöka fokusera på en sak i taget, andningen tror jag är det jag kommer använda mig av mkt för att kunna slappna av. Vinner nog mkt på det. Är man inte avslappnad är det nog MKT svårare att kunna känna ngn som helst trygghet o lugn när man väl ligger där o ska föda sitt älskade barn.

Som jag skrivit ovan, Incommudicado har skrivit sååå bra, där finns mkt att försöka ta till sig när dagen D väl inträffar.
    KRAM!!!

Maria, förlovad m Niklas, matte t Lisa o Greta, BF 6 sept.
Svar på tråden Tips! Ta kontroll!