• Summerstar

Tips på roliga uppdrag till möhippa!

Jag ska vara med och planera en möhippa och behöver lite tips på roliga uppdrag eller hyss som bruden kan göra under dagen

Vet att jag kan fråga på bröllopstorget, men där är de så sena med att svara, så jag frågar er här inne i stället

Hjäääälp oss!!!

• Svar på tråden Tips på roliga uppdrag till möhippa!
  • MiAmor

Jag hörde om en tjej som de tog till nåt ställe i sthlm där hon fick sjunga in en egen singel

• Jalapeno

fäktning, ridning, spa - eller dyl som alla kan göra, inte bara bruden
    dreja, tillverka smycken, eller något annat kreativt

• Jalapeno

eller som mina elaka väninnor som lät mej fotas av tjejfotograf för en kalender

• Summerstar

Var inte fotografering kul? Var gjorde du det?

Skulle helst vilja ha tips på uppdrag på stan...typ sälja saker, eller göra bort sig lite lit e

• Jalapeno

det var faktiskt rätt jobbigt att fotograferas. Vi var alla i fotografens studio

• LittleJunia

Var också på en möhippa härom veckan där bruden fotades av en fotograf. Fotona kommer hon få i en kalenderform på bröllopet! Vi var även på en dansskola och dansade.. Jätteskoj!
    Göra bort sig på stan? Tror du att kompisen uppskattar det? Är det inte roligare att göra något som ni vet hon uppskattar och tycker om?

Sommar och sol!
  • tamate

ni kan kontakta en skytte förening och prova skjuta med olika pistoler, oftast något som folk inte gjort så dom tycker det är lite kul.

Ha sexparty även kallat dildoparty. 
    Bada badtunna. 
    - det som inte dödar härdar!
  • pirr i magen

Jag fick skjuta luftgevär och sjunga in en singel på min möhippa. Sen fick jag ju fika och middag på kvällen. Under dagen hade jag några tokiga uppdrag som jag skulle göra...jättekul. På andra möhippor som jag varit med och planerat har vi tex, dansat salsa på en dansskola, bowlat, badat på spa och alla dagar har slutat med en god middag på en restaurang.

• Skogsstjärnan

Jag fick spela paintball (KUL!) och på en möhippa för några veckor sedan hade vi forsränning...

Sen har jag kört gocart, varit på utomhusbad etc på andra möhippor. Tänk ut någon upplevelse!

• AngelicaJ

Gör en lista på saker hon måste tigga till sig. Kom in en på mitt jobb för någon vecka sedan med en lång lista. Happy Meal karton, tepåse mm. saker hon alltså skulle tigga sig till på olika ställen på stan. Tyckte den idén var rolig.

• pirr i magen

Här kommer några av mina tokiga uppdrag på stan: spela luftgitarrr, hålla gympapass, fota mig med en hund, fota mig med en man över 30, sälja godishjärtan, måla bilder och sälja dem, slå in en man i toapapper (träffade en jag kände som tur väl var), fota mig med en bebis, fota mig med en skyltdocka och en expedit...och massa fler. På kvällen hade jag som uppdrag att göra frisyrer på alla tjejkompisarna.

• J3NNY

AngelicaJ

Kanske en rolig idé, men jag skulle skämmas ihjäl!
    En möhippa enligt mig ska vara ett roligt minne, inte en dag där man fått göra bort sig inför folk.. =P

• AdoXa

När min syster och hennes man gifte sig anordnade vi en gemensam svensexa/möhippa för dem två, för de har så många gemensamma vänner av båda könen så det skulle blivit så svårt att dela upp det på två tillställningar.

Vi gjorde som så att vi delade upp två lag, ett som var "brudens" och ett som var "brudgummens". Sedan fick de två lagen varsit häfte med en lista på saker de skulle hitta i Stockholm och kryssa för, och varje lag hade en digitalkamera med sig som de skulle fota bruden/brudgummen med varje sak som bevis.
    Alla saker gav olika mycket poäng och efter typ 2-3 timmar (kommer inte ihåg) samlades vi och räknade poängen, och utsåg vem som vann. Den som förlorade fick hålla ett kärlekstal till sin blivande fru (det var mannens lag som förlorade ) under middagen vi gick ut på på kvällen. Exempel på saker de skulle hitta var:
    * En sadel
    * En trafikpolis
    * Wasabi
    * En napp
    * Kurt Russel (han gav 10.000 poäng )
    * En enorm dildo
    * En rosa pudel
    * En regnbåge
    * En kommuniststjärna
    osv osv.

Efter den där tävlingen fick bruden och brudgummen gå på dansskola där de lärde sig dansa bröllopsvals i ungefär 30 minuter (alla följde med och tittade på och efteråt var det gemensam salsa-undervisning i ca 30 minuter)... Inte så superskoj aktivitet men jag tror att de två uppskattade det för de kunde verkligen inte valsa men ville ha en bröllopsvals.

Även om man inte har sådant upplägg som vi hade med gemensam "mösexa" kanske det finns något ni kan använda?

Innan det blev bestämt funderade vi på lite andra aktiviteter enbart för bruden, ex.
    *bungyjump
    *fallskärmshopp
    *sexleksaks-hemförsäljningsparty

Svar på tråden Tips på roliga uppdrag till möhippa!