• tilda81

om det läcker fostervatten hur ser det ut?

Jag vet inte om jag läcker foster vatten,de var jätte jätte tunt i trosorna,sen vet jag inte om det kom i toan också för det var alldeles genomskinit med två små vita klumpar som flöt (ursäkta min beskirvning).

Hur mycket kommer de åt gången ska det rina hela tiden men inte så mycket eller kan det komma med små mellanrum?

• Svar på tråden om det läcker fostervatten hur ser det ut?
  • Oliwa

BM på förlossningen sa till mig att det kan komma jättesmå skvättar om bebisen ligger långt ner. Då kommer inte allt vatten, eftersom huvudet sitter i vägen, utan det som kommer är bara det som produceras nedanför huvudet.

Hon tipsade om att ligga ner på rygg i 10-20 min och ställa sig upp, kommer det en skvätt på ca en matsked då så är det troligen vatten.

• tilda81

ok! tack för de förslaget :)

• Oliwa

Hoppas det skvätter! När har du BF? Känner du några andra tecken?

• tilda81

idag är det 2v kvar! jag har haft ont i ryggen smärtor i magen och en massa sammandragningar!

• Oliwa

Låter bra med sd och smärtor! Jag känner typ.. ingenting!

I går kväll så hade jag ont på ena sidan, typ som håll, men det har gått över..

Hit me with the pain säger jag bara!!

Snart har vi bebis!!

• Plupp79

Sätt på dig en binda, fostervattnet är lite blåaktigt o aldeleds klart. Det var iaf vad de sa åt mig på förlossningen förra gången när jag trodde att jag sipprade vatten.

• Mistyday

hur vet man att man läcker fostervatten. kanske en dum fråga.. jag har blivit tvungen att ha trosskydd eftersom när jag reser mig upp läcker jag .. kan det vara fostervatten eller är det bara urin?

• Minimee

jag undrar oxå, ska sätta på ett trosskydd och kolla, men ni menar på att fostervatten har färg, alltså inte urinfärg?
    Jag tycker att jag ofat är "blöt", hu det låter konstigt men ni föstår vad jag menar.

Om man nu läcker vatten, hur går det då för lilla bebben?
    Om man inte har ngtt vatten , kan han dö då?

• linduspindus

Jag fick åka in på kontroll för mina jeans blev alldeles blöta, kom flera ordentliga skvättar. Där ruckade de på min livmoder för att få ut nån vätska som de visade för mig. Den var grumlig och således inte fostervatten utan flytning. Tydligen kan man ha rikliga vattniga flytningar...

Ring er bm om ni är oroliga, bättre att kolla upp än att gå och oroa sig!
    Lycka till!

• Plupp79

Speciellt i slutet i graviditeten är det vanligt med en massa flytningar. Jag hade väldigt vattniga flytningar men de var liksom färgade som vanliga flytningar ändå. Om jag ska gå in på detaljer så kan ju en kraftig vanlig flytning nästan påminna om keso o har man en vattnig sådan så är ju oftast färgen desamma. Har du ett par svarta trosor på dig tex så ser du ju.

Fostervattnet är klart o varkern urinfärgat eller flytningsfärgat. Men är ni osäkra så ska ni ringa o åka in o kolla, bebisen ska ju som sagt inte ligga tort...

Min slemmis lossnade i duschen o sen när jag gick o la mig sipprade jag lite så fort jag rörde mig. Gick upp på toa o då kom det mera, inte mycket men det rann till liksom. Jag ringde förlossningen o de bad mig sätta på en binda o sen kolla färgen o ringa tillbaka om en timme. Jag blev nervös o tyckte det var svårt att se på färgen så vi fick åka in. Det var inget vatten utan en vattnig slempropp. 24 timmar senare var hon ute o föddes i v 39+0 (då hade de tagit hål på vattnet efter värkar i ett par timmar)

Svar på tråden om det läcker fostervatten hur ser det ut?