• KvinnaOMan

Tvilling förlossning! Info Tack!

Någon som vill dela med sig av sin förlossnings erfarenhet då det skulle ut två stycken
    Väntar tvillingar, är i v. 27 Det är mina första barn! Tänker mycket på förlossningen :-/
    Jag antar att man vill ha förlöst naturligt om man har chansen istället för kejsarsnitt? Eller....

• Svar på tråden Tvilling förlossning! Info Tack!
  • Havanna

Min förlossningsberättelse finns på min sida. Det är bara att kika in och läsa...
    Absolut ville jag ha vaginal förlossning...fick det oxå (till viss del), det blev katastrofsnitt på Tv2.

• mammaiia

bra tråd! jag väntar oxå mina första o e lite orolig inför förlossningen är i vecka 31 så nu ska jag läsa era förlossningsberättelser !

• Lorina

Har berättelsen i min blogg! Tjejerna föddes i vecka 34+5 med akutsnitt.

• Brummelisa76

Har en liten förlossningsberättelse i min presentation. Varsågod och läs!

• Undercover

Födde mina pojkar vaginalt. Tvilling 1 föddes normalt med huvudet först. Tvilling 2 hade inte vänt sig så han fick läkaren dra ut med fötterna. De sa till mig att ettan banar väg för tvåan men det gjorder ondare att få ut tvilling 2. Förossningen gick bra och två friska, fina barn fick vi.

• Undercover

Födde pojkarna v 39+3 efter igångsättning pgr fördåligt fostervatten.

• nikki79

fick en jättebra förlossning med mina tvillingpojkar finns i min dagbok/blogg att läsa 

• josefsmamma

Min förlossning (vaginal) tog bara 5 timmar ganska precis på minuten!
    Jag tog enbart lustgas ochså...
    Första tvillingen kom med huvudet först och ca 10 minuter senare kom tvilling nr 2 med fötterna först och ansiktet uppåt så henne fick de dra ut och då var jag mer fokuserad på det än med tv.1!
    Det var helt ok tycker jag nu även om jag just då tyckte att det gjorde skitont

• Heobaldia

Min tvillingförlossning finns att läsa i min blogg.
    Den var ingen dans på rosor, så bli inte skrämd....

Svar på tråden Tvilling förlossning! Info Tack!