fiskarhedenvillan?
Är det någon som har byggt en fiskarhedenvillan? Var ni nöjda?
Vi har äntligen hittat ett hus som tilltalar båden plånbok och smak.
Är det någon som har byggt en fiskarhedenvillan? Var ni nöjda?
Vi har äntligen hittat ett hus som tilltalar båden plånbok och smak.
Vi hr gjort det och blev MYCKET nöjda - kan varmt rekommendera dem!
Åh vad glad jag blir!!!! Vilket hus valde ni?
Vi byggde Sidensvansen. Vilket ska ni bygga?
Spoven.... Hur långt tid tog det?
Oj...från att vi beställde huset eller från det vi började bygga?
Från det att ni beställde det?
Nu är det i all fall 3 år sedan vi började denna process och leveranstider och dyl kan ha förändrats. Men i Oktober beställdes huset, sen var det bygglov och dyl som skulle godkännas. I Maj året efter la vi grunden och sedan var huset helt klart för inflyttning i december. Då hade vi byggt en hel del själva huset samt all målning. Så det gick ändå undan kan man säga
får jag bara fråga. vad är inräknat i priset. är det tänkt att man skall bygga huset helt själv eller hyr man in arbetare för detta och om så är vad kan det kosta. el. vatten m.m., hur är det med det? Det är ju som sagt väldigt bra pris och jag har oxå hittat ett hus vi kan tänka oss.
Det är ju sådan stor prisskillnad från dessa så kallade nyckelklara hus.
Bygglov och dyligt vad går det på och vad innefattar dyl ?
Jag drömmer så om att få bygga men är helt novis så jag vill veta allt ni vill dela med er.
Tack på förhand
Vi har ett Fiskarheden Tärnan,och är absolut nöjda.Finns bilder i mitt galleri,fast tyvärr bara interiören...
apache- Jag ÄLSKAR din inredning... Gud så fint du har det!
Just nu är vi på jakt efter tomt, sen ska vi bygga vårt hus. Längtar så!
lycklig adoptivmamma: Det är enbart materialet samt standard vitvaror som ingår i priset- sen tillkommer allt annat som du räknade upp el, vatten etc, grunden som huset ska stå på ingår inte heller i priset, samt hantverkare om du inte tänkte bygga huset själv. Dylikt - det vill säga att planera, budgetera, bestämma övrigt material. Ska du själv vara byggherre eller någon annan osv. Planera är A och O när man bygger hus om man vill att det ska gå så smidigt som möjligt.
Det finns en stor fördel med att inte köpa ett nyckerlfärdigt hus och det är standard - ett platsbyggt hus och du vet exakt vad du får - helt klart mycket mer stabilt enligt oss. Vår granne som byggde hus efter oss byggde nyckelfärdigt och måste erkänna det såg helt absurd ut när väggarna kom med köksluckor redan fastskruvat i väggarna . Men många föredrar ändå det alternativet - och säkert inget fel med det.
Röda Bär-Tack Lycka till med tomtletandet
puffar