• Trinity78

Engelska klädstorlekar

Jag åker till England imorgon och tänkte passa på att shoppa lite kläder. Problemet är att jag inte vet hur deras klädstorlekssystem funkar. Nån som vet? Gärna lite större storlekar.

Reality is a bore
  • Svar på tråden Engelska klädstorlekar
  • Karpet

Vad har du för svensk storlek?

• Flutterby

Hittar inte när jag googlar, men jag har jobbat i klädaffär i England, så jag tror jag minns rätt! Jag brukar själv ha strl 16, det är ca 42/44.

• Karpet

Jag skulle nog börja med att prova en 20. Om det är för stor så är det ju bara positivt

Såhär uppfattar jag de brittiska storlekarna:

36/38 10
    38/40 12
    40/42 14
    42/44 16
    44/46 18
    46/48 20

Jag har storlek 36 och för mig är en 10a ibland lagom, och ibland lite för stor, medans en 8a oftast är för liten.

• Flutterby

OK, enligt Presens Konjunktivs lista(bra länk) så är det kanske 22 du ska ha då, men det skiljer lite mellan olika märken också, precis som här.

• Flutterby

Trinity: Ett tips om du tänkt köpa underkläder(BH), gå till Marks & Spencers o be om hjälp i provrummet där, de både mäter dig o går ut o plockar ihop olika BH:ar att prova. Suverän service o man får en BH som sitter som gjuten!

• Karpet

Ett annat tips är Evans. De har rätt snygga kläder i lite större storlekar.

• Trinity78
    Flutterby skrev 2007-06-23 15:14:15 följande:
    Trinity: Ett tips om du tänkt köpa underkläder(BH), gå till Marks & Spencers o be om hjälp i provrummet där, de både mäter dig o går ut o plockar ihop olika BH:ar att prova. Suverän service o man får en BH som sitter som gjuten!
    Åh, det skulle ju vara underbart! Jag har väldigt svårt att hitta BH:ar som sitter bra. Tack för tipset!
    Reality is a bore
  • Flutterby

Trinity: Så lite så! Förresten har de nog den servicen i de flesta större butiker! Jag ska lätt köpa nya BH när vi ska på semester(också i England)!

Svar på tråden Engelska klädstorlekar