• Lillatroll

När börjar barn leka i sandlådan?

Jag har faktiskt ingen aning om när barn börjar tycka det är roligt att leka i sandlådan. Så jag frågar här Ungefär när börjar barn gilla sandlådan?

• Svar på tråden När börjar barn leka i sandlådan?
  • Dino78

Min dotter började tycka det var kul när hon blev ungefär 2 år. Förra sommaren var det inte kul alls och nu är det det roligaste som finns Hon var väl lite yngre än två, typ 20 månader.

DIF i själ och hjärta
  • l i l j a

Runt 1 1/2 år ungefär

♥ A ♥
  • Jempa L

1½ år ungefär... Har lekt mycket i sandlådan den här sommaren, förra sommaren var hon alldeles för liten för det.

Måste ju få valuta för plus-tjänsten...
  • S vali s

Min dotter är 22mån och började leka i sandlådan nu i vår och tycker att det är superroligt

Den late får brått när det blir kväll
  • kidA

noah är 16 mån o har väl haft sin sandlåda i 2 mån. o han älskar det.

• Jempa L

Beror nog lite på om man får sommar eller vinterbarn också förstås Flört.

Måste ju få valuta för plus-tjänsten...
  • mamma37

Fredrik har lekt sen han var 1,5 men det är inte föörän nu när han e 2 som han verkar känna att det är jättekul!! Även att gräva i rabatterna i trädgården!!

• Tjohalia

min dotter är född i april -05, förra sommaren var hon drygt 1 år alltså och då kunde hon ha kul i sandlådan, nu däremot när hon är drygt 2 år leker hon ju på ett helt annat sätt och har jättekul i sandlådan...

• Tant Green

Hon började bli intresserad när hon började på dagis vid 15 månader, men det var inte jättekul då. Sen blev det vinter och när det blev sandlådetider igen var hon 20 månader och då var det jättekul.

• Lillatroll

Tack för era svar. Min son blir ett år i slutet på sommaren så sandlådan blir väl inte poppis förrän nästa år

• MoonFlight

Sonen f mars 06 älskar att leka i sanden och gjort så sedan i alla fall 1 år kanske tidigare.

Svar på tråden När börjar barn leka i sandlådan?