Alla åldrar _har_ verkligen sin tjusning, men ju yngre barnen är desto godare luktar de. *s* Min tioåring luktar skunk! Så, passa på att gosa och snosa på din lille..
Jag har tyckt att det har varit så härligt med olika perioder.
* När babyn har fått såna där "skratt-attacker" och skrattat tills de kiknat, kring 3-4 månadersåldern.
* Smakisar, ca 4-6 månader. Så många nya smaker för barnet att upptäcka, och så många roliga miner och grimascher!
* När barnen börjar krypa
* Första stegen, det är STORT!
* 1 till 1,5 år, när barnen börjar gilla sånger och rörelser. De är så ljuvliga när de vill att man ska sjunga och så gör de rörelserna med stor inlevelse. Ren glädje!
* 1,5 år, då allt är "titta dä" och alla djur är "vovve". Barnet pekar ut allt som är nytt och spännande och frågar på sitt enkla sätt vad det är. Helt plötsligt märker man en massa saker i sin omgivning, som man bara hastat förbi tidigare. En snigel eller mask blir spännande!
* ca 3 år och framåt, när barnen aktivt sjunger med i sånger. Åh, man blir helt gråtfärdig när man hör deras små späda röster.
* 4 år och stor. Kan allt själv och är så duktig så man grinar av stolthet. Ändå är barnet litet och man får gos, kramar och pussar.
* 6 år, söt glugg där tänderna fattas, alldeles för stor skolväska på ryggen.. Helt plötsligt är barnet ett "skolbarn" och en ny värld öppnar sig både för föräldrarna och barnet.
Och så fortsätter det! Nu skrev jag lite snabbt ihop exempel på olika åldrar och det finns sååå mycket mer! Min äldsta är 10 och jag hittar hela tiden nya saker hos honom, och han utvecklar nya sidor och kunskaper.
Being a parent rules!