• Bävern83

Vilken ålder är roligast?

Jag har en 1 månads bebis. Tycker det är såå roligt, jag är så lycklig varje dag för att jag har henne och hon ger så mycket glädje.
    Kan inte tänka mig att det kan bli bättre än så här samtidigt som jag vet att jag bara har så roliga saker framför mig! Kan inte fatta att jag ska leva med denna sötnos nu resten av livet.. Nu undrar jag, ni som har äldre barn.. Vilken ålder tyckte ni var roligast?
    Eller har alla åldrar sin tjusning så det går inte att säga att ngn ålder är roligare än den andra?

• Svar på tråden Vilken ålder är roligast?
  • l i l j a

Alla åldrar har sin charm Glad
    Däremot tyckte jag 1 årsåldern va jättekul.
    Då började det hända så jättemkt saker.

♥ A ♥
  • lövet2

Jag skulle nog säga alla åldrar utom möjligen omkring 6 år. Den är vanligen inte så himla kul ...

• Pochahontas

Rätt kul att du frågar, för vi satt just och pratade om det...

Mitt svar är att NU är roligast... Min lilla är sju månader, och NU är det allra roligast.

Sonen är snart nio år, och jag har hela tiden sagt att NU är det roligast. Kvittar om han varit 1, 2 eller 3 år. Eller större.

Don't be so busy making a living that you forget what you are living for...
  • Odessa

Alla åldrar _har_ verkligen sin tjusning, men ju yngre barnen är desto godare luktar de. *s* Min tioåring luktar skunk! Så, passa på att gosa och snosa på din lille..

Jag har tyckt att det har varit så härligt med olika perioder.

* När babyn har fått såna där "skratt-attacker" och skrattat tills de kiknat, kring 3-4 månadersåldern.

* Smakisar, ca 4-6 månader. Så många nya smaker för barnet att upptäcka, och så många roliga miner och grimascher!

* När barnen börjar krypa

* Första stegen, det är STORT!

* 1 till 1,5 år, när barnen börjar gilla sånger och rörelser. De är så ljuvliga när de vill att man ska sjunga och så gör de rörelserna med stor inlevelse. Ren glädje!

* 1,5 år, då allt är "titta dä" och alla djur är "vovve". Barnet pekar ut allt som är nytt och spännande och frågar på sitt enkla sätt vad det är. Helt plötsligt märker man en massa saker i sin omgivning, som man bara hastat förbi tidigare. En snigel eller mask blir spännande!

* ca 3 år och framåt, när barnen aktivt sjunger med i sånger. Åh, man blir helt gråtfärdig när man hör deras små späda röster.

* 4 år och stor. Kan allt själv och är så duktig så man grinar av stolthet. Ändå är barnet litet och man får gos, kramar och pussar.

* 6 år, söt glugg där tänderna fattas, alldeles för stor skolväska på ryggen.. Helt plötsligt är barnet ett "skolbarn" och en ny värld öppnar sig både för föräldrarna och barnet.

Och så fortsätter det! Nu skrev jag lite snabbt ihop exempel på olika åldrar och det finns sååå mycket mer! Min äldsta är 10 och jag hittar hela tiden nya saker hos honom, och han utvecklar nya sidor och kunskaper.

Being a parent rules!

• Flätad

Jag har också sagt att nu är roligast hela tiden.... Nu är Thea 15 månader och det blir baske mig bara roligare o roligare Flört!! Antar att de flesta åldrar har sin charm även om just trotstider kanske är svåra Jag har ju bara varit mamma i 15 månader så jag har inte något att jämföra med!

• Bixa

Jag brukar helat tiden säga till mig själv att "det här måste vara den roligaste åldern". 

• Pochahontas

Klicka inte på dom länkarna!!!

Don't be so busy making a living that you forget what you are living for...
  • ashera

Håller med, NU är alltid roligast! Och det konstiga är att det var aldrig tråkigare igår heller...

• Tonx

Jag kan gott erkänna att första 3-4 månaderna var astråkiga. Det finns verkligen ingenting så dötrist som nyfödda bebisar!

Men nu är det kul! Och det blir bara roligare för var dag! Hon är 20 månader nu.

• Wkd chick

om ja får välja så 1 års ålder å sen den åldern han e i nu allte så skoj å han e så snäll å hna pratar så bra å säger så mkt roliga saker.. han e så härlig min lille grabb! snart blir han 2,5 år :)
    han e så duktig på alla sätt å vis. babbelkvar blöjfri å mysig! å kramgo

• wow
    Tonx skrev 2007-06-24 12:53:01 följande:
    Jag kan gott erkänna att första 3-4 månaderna var astråkiga. Det finns verkligen ingenting så dötrist som nyfödda bebisar! Men nu är det kul! Och det blir bara roligare för var dag! Hon är 20 månader nu.
    Jag håller med dig!!! De ger ju ingenting tillbaka när de är så små...
    Elin började bli rolig när hon var runt 5 månader och lärde sig att sitta själv. Nu är hon 9 månader och härligare och roligare än någonsin! Hon tar sig runt på golvet och hittar på hyss, hon "pratar" och är allmänt glad. Enda gången hon inte är rolig är på kvällarna när hon ska sova...
  • asul

Håller med! Första månaderna är inte roliga. Mysigt, men inte roligt! Blir bara roligare och roligare!

• Tant Green

Efter 6 månader tyckte jag det började bli riktigt roligt och sedan har de bara blivit roligare och roligare (och jobbigare och jobbigare )

• Sarita

Jag tyckte också det var FANTASTISKT att ha en nyfödd bebis! Helt underbart! I vår bekantskapskrets fanns det en vanligen intelligent och jämställd pappa som tyckte att man skulle vänta med pappaledigheten tills barnen var några år för typ "det är ju inte så mycket med dem när de är bebisar". Som tur var lyssnade inte min man på honom (ja han var inte pappaledig då men han insåg till fullu det fantastiska med vår lilla bebis).

Sen tycker jag att alla barnens framsteg är jätteroliga att iaktta. Det har definitivt varit JOBBIGARE att ha barn mellan kanske 10 månader och framemot tvåårsdan. Nu är det enklare igen tycker jag. Men KUL är det hela tiden.

Kanske är det helt enkelt så att vår bästa tid är nu, hela tiden, och ibland är det även vår värsta...

Svar på tråden Vilken ålder är roligast?