• Susstuss

Val av köksgolv

Ange gärna varför ni skulle valt just det golvet.

Omröstningen önskad av: honeypie84

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Val av köksgolv
  • Mirva

Jag kan också tänka mig kalkstengolv med golvvärme. Men aldrig någonsin klinkergolv eller laminat. Och absolut inte parkett i köket.

• elegi

Vi har laminat, grått klinkersliknande från Byggmax, har haft det 1 år och är fortfarande lika nöjd

• skåne tjej

Skiffergolv tycker jag är jättefint, särskilt om plattorna är lite oregelbundna. Annars så är skeppargolv ett väldigt stilrent och snyggt golv i mina ögon!

• Carro W

Det finns laminat som ser ut som klinker, skitsnyggt. Klickgolv så det är lätt att lägga.

Den late förtar sig hellre än går två gånger
  • CeeJay

Vi har precis lagt in ett laminat click-golv som ser ut som grått klinkers - supersnyggt och man behöver inte vara rädd för att saker går sönder lätt som det kan göra på "vanligt klinkersgolv".

Golvvärme är bra om man har ett kallt, dragit hus annars känns det onödigt eftersom det drar väldigt mycket el.

• cicci85

vi har laminat som ser ut som grå klinkers, ingen golvvärme i köket, men i hallen.

• Zova

Övrigt. Jag/vi valde golv som ser ur som klinkers fast det är "fusk", det är klickgolv. Jag ville inte ha klinker i köket eftersom det är kallt och hårt- inte mysigt alls att knalla runt på....
    Men golvvärme känns onödigt att ha i kök?

• Jessica24
    Klinkers med golvvärme

Parkett skulle jag undvika i och medatt det lätt blir förstört bara man tappar något på det. Och i ett kök är det lätt hänt att man tappar kastruller, bestick osv.
    ♥ Victor 14/3-2006 ♥ +
Svar på tråden Val av köksgolv