Val av köksgolv
Ange gärna varför ni skulle valt just det golvet.
Omröstningen önskad av: honeypie84
Ange gärna varför ni skulle valt just det golvet.
Omröstningen önskad av: honeypie84
Jag valde övrigt, träplankgolv utan golvvärme.
Jag kan också tänka mig kalkstengolv med golvvärme. Men aldrig någonsin klinkergolv eller laminat. Och absolut inte parkett i köket.
Vi har laminat, grått klinkersliknande från Byggmax, har haft det 1 år och är fortfarande lika nöjd
Skiffergolv tycker jag är jättefint, särskilt om plattorna är lite oregelbundna. Annars så är skeppargolv ett väldigt stilrent och snyggt golv i mina ögon!
Det finns laminat som ser ut som klinker, skitsnyggt. Klickgolv så det är lätt att lägga.
Vi har precis lagt in ett laminat click-golv som ser ut som grått klinkers - supersnyggt och man behöver inte vara rädd för att saker går sönder lätt som det kan göra på "vanligt klinkersgolv".
Golvvärme är bra om man har ett kallt, dragit hus annars känns det onödigt eftersom det drar väldigt mycket el.
vi har laminat som ser ut som grå klinkers, ingen golvvärme i köket, men i hallen.
Övrigt. Jag/vi valde golv som ser ur som klinkers fast det är "fusk", det är klickgolv. Jag ville inte ha klinker i köket eftersom det är kallt och hårt- inte mysigt alls att knalla runt på....
Men golvvärme känns onödigt att ha i kök?
vAlde laminat eftersom det är tåligt i ett kök