Val av köksgolv
Ange gärna varför ni skulle valt just det golvet.
Omröstningen önskad av: honeypie84
Ange gärna varför ni skulle valt just det golvet.
Omröstningen önskad av: honeypie84
Vanligt trägolv i svagt vitlaserad + lackad furu (ej golvvärme)har vi lagt i vårt nya kök.
Vanligt trägolv.
Vi kommer att välja parkett med golvvärme till vårt nya hus.
Laminat är tåligt men det blir väldigt "ekigt" trots bra underlag. Jag blir superirriterad när jag tappar bestick i golvet, och det är rätt hårt att stå på.
Klinkers går bort när man har småbarn, otäcka tandskador när de trillar, samt att det är alldeles för hårt att stå på. Man tillbringar ju rätt mycket tid i köket men snyggt är det ju..
Här hemma kommer vi att efter ha provat alla dessa materiel satsa på ett trägolv. Antingen parkett eller ett träplankgolv. Golvvärme behövs inte, trä är varmt och mjukt att gå på.
Egentligen är plastgolv att föredra i ett kök, (ja, det har vi också haft) mer praktiskt än snyggt dock, blir det märken går det ej att laga.!
Men inte behöver man golvvärme under en parkett... det är väl endast under laminat???
Vi kommer antagligen att lägga ett svart-vitt rutigt linoleumgolv när vi gör om köket. Ett mjukt och slitstarkt naturmaterial!
Linoleum.
Vi står nu och väger fram och tillbaka. Och jag vet varken in eller ut. Vet verkligen inte vilket sorts golv vi ska välja.
Sambon vill utan tvekan ha klinkers.
Jag är dock tveksam just pga att många här inne har sagt att det blir hårt att stå och gå på.
Parkett har jag hört både positivt och negativt, likadant laminat.
Linoleum, plast eller korkmatta har jag blivit avrådd ifrån att välja.
Golvvärme måste vi nog ha då vi inte kommer att ha nå´t element i köket.