• Susstuss

Val av köksgolv

Ange gärna varför ni skulle valt just det golvet.

Omröstningen önskad av: honeypie84

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Val av köksgolv
  • mrs holiday

Vanligt trägolv i svagt vitlaserad + lackad furu (ej golvvärme)har vi lagt i vårt nya kök.

• LuMa

Vi kommer att välja parkett med golvvärme till vårt nya hus.

Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Sunna

Laminat är tåligt men det blir väldigt "ekigt" trots bra underlag. Jag blir superirriterad när jag tappar bestick i golvet, och det är rätt hårt att stå på.

Klinkers går bort när man har småbarn, otäcka tandskador när de trillar, samt att det är alldeles för hårt att stå på. Man tillbringar ju rätt mycket tid i köket men snyggt är det ju..

Här hemma kommer vi att efter ha provat alla dessa materiel satsa på ett trägolv. Antingen parkett eller ett träplankgolv. Golvvärme behövs inte, trä är varmt och mjukt att gå på.
    Egentligen är plastgolv att föredra i ett kök, (ja, det har vi också haft) mer praktiskt än snyggt dock, blir det märken går det ej att laga.!

• h04

Men inte behöver man golvvärme under en parkett... det är väl endast under laminat???

• Mirva
    Mirva skrev 2007-06-24 03:18:39 följande:
    Jag valde övrigt, träplankgolv utan golvvärme.
    Glömde att skriva det. Absolut inte lackat, det är bland det fulaste jag vet. Antingen kalkat eller oljat.
  • LuMa
    h04 skrev 2007-06-24 19:04:11 följande:
    Men inte behöver man golvvärme under en parkett... det är väl endast under laminat???
    Vi kommer att ha endast golvvärme i huset, inte element under fönstren.
    Har man vanliga element så lär man ju inte behöva golvvärme men det ger ju en skönare känsla att gå på.
    Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Thursday

Vi kommer antagligen att lägga ett svart-vitt rutigt linoleumgolv när vi gör om köket. Ett mjukt och slitstarkt naturmaterial!

• NochA

Vi står nu och väger fram och tillbaka. Och jag vet varken in eller ut. Vet verkligen inte vilket sorts golv vi ska välja.
    Sambon vill utan tvekan ha klinkers.
    Jag är dock tveksam just pga att många här inne har sagt att det blir hårt att stå och gå på.
    Parkett har jag hört både positivt och negativt, likadant laminat.

Linoleum, plast eller korkmatta har jag blivit avrådd ifrån att välja.

Golvvärme måste vi nog ha då vi inte kommer att ha nå´t element i köket.

Svar på tråden Val av köksgolv