• Anonym (egot)

Skaffa barn med sin bästa killkompis??

Min bästa vän,en manlig sådan,har känt varandra i snart 4 år och har alltid funnits för varandra i vått o torrt.På något konstigt vis så har vi ett tajtare förhållande än jag någonsin har haft med mina ex.Vi har haft sex några gånger under dessa år.När jag sist försökte inleda en relation blev han jättesvartsjuk och sa att det gjorde ont men höll ändå god min.Han är mycket omtänksam o frågar alltid om jag har pengar o stöttar mig när olika problem dyker upp.Jag finns narturligtvis där o hjälper honom när det krisar sig.

Nu till min stora fråga.Jag är snart 40 år o känner att jag vill ha ett barn till o har svårt att tänka mig att våga lita på att en ny man,att han stannar med mig o barnet.Sen är jag ju äldre o innan man lär känna en ny man så är det nästan för sent.
    I och med att vi står varandra så nära har jag inte skräcken att han ska försvinna ur våra liv.Kan tilläggas att jag har 2 barn sen tidigare.
    Igår talades vi vid och fick frågan varför jag inte blivit gravid men honom tidigare,jag har nämligen mycket lätt att bli gravid.Saken är den att tiden inte var den rätta så att säga.
    Jag låg i natt o funderade o tanken slog mig att kanske han kunde bli pappa till mitt barn.

Har jag blivit helt knäpp i huvudet eller är jag en fullblodsegoist?
    Med facit i hand.Jag är ensamstående mamma för att min exman var en dålig man o lämnade oss varför inte skaffa barn med sin bästa vän som förhoppningsvis finns kvar men kanske inte bor med mig?
    Snälla hjälp mig innan jag får griller i huvudet!!
    Ni får skriva precis det ni tycker,bra som dåligt.

• Svar på tråden Skaffa barn med sin bästa killkompis??
  • Anonym (hanna)

Du tror inte din killkompis är mer intresserad av ett förhållande med dig än vad du är av honom? Med tanke på att han blev svartsjuk när du träffade någon annan.

Det kan säkert fungera att skaffa barn med en kompis, men du måste nog först vara säker på hans känslor för dig. Så han inte vill ha mer.

• Anonym

Eftersom din "kompis" blir svartsjuk om du träffar någon annan man måste du tänka på vad som händer den dag du träffar en man som du kan inleda en riktig relation med. Din "kompis" är ju helt klart mera än kompis med dig, även om du inte är det med honom.

Kommer din kompis helt plötsligt kanske att tycka illa om dig? Vad händer då med det eventuella barnet?

Det låter kanske lite långsökt men alla de som strider om vårdnader hit och dit älskade oftast varandra en gång i tiden. Du älskar inte honom men han kanske älskar dig!?

• Jii

Tycker faktiskt inte att det låter som en bra idé...

• BHJE

Om den här mannen o du är sådana bra kompisar så borde du ju kunna ta upp den här frågan med honom; han kanske vill ha mer än du..precis som nån annan redan skrev och är det så, ja..då är det nog inget bra att skaffa barn tillsammans med honom om det bara är barnet du vill ha och inte ett förhållande.
    /Jessica

• Icka73

Hej!

Det låter lite konstigt i min öron om ni har sex med varanda men bara är kompisar. Själv så måste jag ha några kännslor för personen i fråga om jag ska gå i säng med han. Har du ransakat dig själv och är helt säker på att du inte har några kännslor för vännen? Som någon skriver ovanför så verkar det oxå som om vännen har lite mer än vänskapskännslor för dig.

I frågan med att skaffa barn med en kompis tror jag bara att du själv kan svara på. Det är Ni som ska dela på ansvaret minst i 18 år och tror du att vänskapen räcker till det även om du sen träffar en annan man eller han en annan kvinna? Barnet måste komma i första hand, sen har du ju 2 sen tidigare.

Mitt råd är bara att tänk igen det ordentligt innan du bestämmer dig. Jag säger verken bu eller bä vilket som är rätt.

Hälsningar
    Marika

• Anonym (egot)

Det hela kanske låter lite konstigt men jag har älskat honom väldigt mycket, min stora kärlek,men av olika anledningar har han backat men ändå stannat kvar,snurrigt värre.
    Vi bor inte i samma stad men vi ringer varandra varje dag.

Jag gick vidare i livet då han velade o försökte förtränga allt.
    Han själv har inte skaffat någon annan.Jag väntade i 2 år på honom innan jag gick vidare.
    Men känslor det har jag med men är det verkligen rätt mot ett barn att göra så här?Jag hade inte en tanke på att skaffa ett barn på detta vis innan han nämnde detta igår.
    Jag tänker på mammor som blir inseminerade o sedan väljer från början att leva ensam med barnet te x.

• Jii

Men prata med honom om det, det kanske skulle funka för er att göra så. Är man bara överens så är det väl bara att köra på.

• Anonym (hanna)

Nu hänger jag inte med... Har du känslor för din kompis? Eller missuppfattar jag nu?

Jag har själv valt att vara ensam med mina barn, och gjorde liknande som du. Tyvärr var den killen kär i mig, och det var jobbigt första tiden.

• jagodu

Om du vill ha ett barn till och han kan tänka sig att bli pappa åt det så är det väl inget problem. det låter ju som att ni ändå har en trygg vänskap eftersom ni känt varann länge. Och sen att du har två barn sen tidigare, då vet han ju hur du är som mamma och vill ha barn med dig.

Tycker att det är alldeles för mycket fokus på den sk. "kärnfamiljen", självklart är det bästa om tanken ska vara att barnet har en mamma och en pappa närvarande, och så skulle det ju vara i ert fall. Bara att ni inte är ett kärlekspar och det tror jag inte att något barn har nåt att tycka om.

I framtiden, om jag inte träffar "rätt" skulle jag mycket väl kunna tänka mig att försöka få barn med en killkompis som jag tycker om och som vill bli pappa.

• Icka73

Hej igen!

Du skriver att ni inte bor i samma stad. Har du funderat på hur ni ska dela upp tiden att vara med barnet. Det verkar ju som om vännen vill ha ett barn med dig och då vill han säkert ta ansvar och ha barnet hos sig med. Bor han då långt bort så kan det bli mer komplicerat vart barnet ska bo?!

Jag tycker att det är en väldigt viktig fråga innan ni skaffa barn. Det är barnet som ska vara i centrum inte ni.

Någon skriver ovanför att det inte är så viktigt med kärnfamiljen längre. Men är inte det tanken när man bestämmer sig för att skaffa barn? Man är ju 2 om man då inte blir ins. Eller?? Jag tycker att många (inte alla) är väldigt ego och tänker bara på vad de vill ha. Här handlar det ändå om ett liv.

// >Marika

Svar på tråden Skaffa barn med sin bästa killkompis??