Hur ha råd att vara hemmaförälder?
Ja edt bästa tipset är väl att flytta till ett billigt hus, om ni nu vill bo i hus? Sen vi flyttade till hus så har vi hur mkt penagr som helst till övers..
Ja edt bästa tipset är väl att flytta till ett billigt hus, om ni nu vill bo i hus? Sen vi flyttade till hus så har vi hur mkt penagr som helst till övers..
5000 är ju supermycket för en 3:a tycker jag.. Kan du tänka dig att flytta? Har ni möjlighet att låna till hus?
Jo det är klart om man lånar mkt pengar till hus så får man ju även ett sk topplån vilket blir lite högre kostnad. Men det är lite utanför städer man får kollqa efter hus om man vill bo billigt. Jag la en hög kontantinsats på mitt hus så därför slapp jag topplånet så jag har bara bottenlån och heller inte så mkt kvar att beatla av på huset så vi bor väldigt väldigt billigt. Du får ta kontakt med banken och se över era möjligheter.
Jag tycker det verkar vanligt med knaper ekonomi i barnfamiljer.. hmm. Tycker verkligen synd om er som får skrapa & skramla! Men finns det inget ni kan spara in på eller kanske se över ert boende, om det inte går att hitta nåt billigare.