• Kay T

Zakynthos med 2-åring, kan ni rekommendera det?

Vi har bokat resa till Zakynthos den 3 juli (dvs om ca två veckor, ska betalas idag....) och kan inte bestämma oss om vi ska åka till Argassi eller Laganas. Har förstått att Laganas är en partyort, men att stranden är toppen. Argassi verkar inte ha nån strand alls, eller?

Hur skulle ni välja? NÅgon som bott på Apollo eller Meridien Beach i Argassi? Vilket tror ni är bäst med en liten?

• Svar på tråden Zakynthos med 2-åring, kan ni rekommendera det?
  • Kay T

oj, ja...du kan rekommendera det alltså? Vilket ort är bäst då?

• Pruppfia

Nä, förlåt, svarade bara på rubriken...:o)
    Vi har varit på Laganas med en liten, och det var långgrunt och bra, (vi fick dock plocka glassplitter varje morgon) vi höll till vid en engelsman på stranden, där det fanns dusch och toa, dessutom var han billig på solstolar. Tyckte det var helt okej, mycket dryga fulla engelsmän, men.. Ska jag åka igen tror jag hellre det blir Kefalonia, visste inte på förhand att det var ett sånt röjarställe. Men vi var nöjda ändå.

Argassi har jag inte varit till..

• Kay T

Okej, tack!

Någon annan som har erfarenheter från Argassi? Kan man bada på stranden där eller är den obefintlig?

• JohannaJ

Jag var i Laganas en vecka för en månad sedan. Vi bodde på den lugnare sidan och det var jättetrevligt. Vi reste med en 4-åring.

• Nadjis

Jag var där innan jag fick barn (var gravid) bodde i argassi och tyckte det var mysigt. Det är en hel del liv där, men inte alls som i en del andra orter på ön. Jag rekomenderar att åka till tsvili en bit bort. Trevlig by med mysigt centrum, ät på restaurang popeye. Trevlig personal och god mat. Hyfsat barnanpassat tror jag.

• Eelle

vi har varit på kreta med en två åring och det är ungefär som att vara här hemma typ (fast så klart att man är utomlands då) men inga problem eller så. gick superbra.

• mammiz77

Vi var till Zakynthos i september 2003 då vår äldsta tjej var
    1,5 år.
    Vi åkte på en sista minuten och hamnade i Argassi.Det finns ju en strand men den är ju inte så jättebra. Vi hyrde bil och åkte runt ön och det kan jag verkligen rekommendera,fanns helt otroliga stränder.
    Jag skulle gärnas åka tillbaka men iså fall skulle det bli till Laganas.

Svar på tråden Zakynthos med 2-åring, kan ni rekommendera det?