• Anonym

Brun flytning vid p-piller

Jag har nu några gånger fått brunaktiga flytningar (typ som blod i men ej riktigt rött och mer segt liksom) då jag är precis mitt i p-piller kartan. Varför får man det? Det är som att det är vid denna tid jag egentligen skulle få ÄL, finns det något samband?

Jag har PCO och har ej regelbunden mens och inte ofta ÄL i vanliga fall...

Nån mer med detta problem? Nån som frågat gyn??

• Svar på tråden Brun flytning vid p-piller
  • LaFontaine

Jag fick det ett par gånger när jag hade slarvat lite med tiden för p-pillerintaget. Det höll i sig ett par dagar och försvann sedan helt och hållet.

• Anonym

Jo jag har fått så om jag tagit p-pillret lite senare på dagen eller hoppat över en hel dag men de senaste gångerna har det blivit Brun/beigt i trosorna vid precis samma tidpunkt varje gång och jag har inte slarvat med pillrena....fattar inte...Är pillrena försvaga?Men varför blir det då så just vid denna tidpunkten...mitt i kartan??

• Anonym

Glömde skriva att igår när det började hade jag ont i brösten och molverk i magen. Så har det också varit varje gång...känner någon igen sig?

• Anonym (Jag med)

Mina menstrationer har helt ändrat karaktär med de ppiller jag äter nu (Yasmine), de senaste gångerna så är mina menstrationer precis som du beskriver, bruna sega flytningar, inget rött klart blod.. Men oroar mig inte så mycket då man inte har riktig mens när man äter ppiller ju...

• Anonym

"Jag med" Alltså det är ju inte menstruationen som är så...den är helt normal...det är blir ju en mellanblödning mitt i persioden. Fast inte blod...mest brun/beige flytning...

Svar på tråden Brun flytning vid p-piller