• Nickedockan

Hungrig i slutet!!

Någon mer som blivit sjukt hungrig mot slutet?! Jag är nu i v. 38+ och jag är hungrig hela tiden. Har fått ruskigt sug efter mjölk också, något jag aldrig dricker annars. Och jag som varit rätt duktig på att avstå från onödigt godis och kakor under lång tid, känner sånt begär efter kalorier hela tiden!

Är det djävulen på min vänstra axel som säger "snart är du inte gravid längre, passa på att frossa medan du kan!" eller är det så att jag och bebin helt plötsligt behöver en massa mer näring?

Någon mer som sitter där ute och hungrar?!

• Svar på tråden Hungrig i slutet!!
  • Mikasa

Sitter också och hungrar, men är bara i v36+. Har fram tills i förra veckan inte känt nån extra hunger pga av graviditeten, har snarare ätit mindre än normalt, men nu är det löjligt. Känns som om jag kan äta hela tiden.... Kanske kroppen som lagrar energi för att orka med förlossningen som närmar sig????

• stenstorp

Det tror jag på, att kroppen lagrar upp. Ingen djävul på din axel alltså...

Ät bara så nyttigt du kan (själv har jag svårt att låta bli de nygräddade munkarna utanför stormarknaden) så är det nog ingen fara.

Lycka till!

• Elgen

Hejsan....

har oxå fått det där helt vansinniga suget efter vad som helst. Är i v 35+. Kan inte riktigt säga vad det är jag är sugen på bara att jag kan äta vad som helst hur mkt som helst

I tillägg så har jag blivit jättetrött och orkar inte göra särskilt mycket hemma, nån mer som känner igen sig?

• icf

oooja! 4 dagar kvar till bf och är sugen och hungrig hela tiden. Sover lite titt som tätt trots lång morgon sömn.

• Ahlise

Japp! Trött som fan och hungrig här med! 11 dagar kvar till Bf. Men jag är tyvärr inte sugen på vad som helst. Inte sugen på något alls i stort sätt. Lite jobbigt när man är så hungrig hela tiden =o)

• Bebis Nr 1

Jag är i v 35 och har de senaste dagarna förändrats väldigt tycker jag! Jag är också väldigt mycket mer hungrig och trött mer eller mindre hela tiden... Idag sov jag till 10.00 och fick ändå vila middag en timme vid 14 och 30 min vid 18... Undrar om det kommer fortsätta så här ända fram till mållinjen..?
    Min hunger har pendlat upp och ner hela tiden. Vissa dagar/veckor är jag konstant hungrig och kan äta väldigt mycket vid varje måltid medans andra dagar kan rulla på utan att jag är direkt sugen alls och äter jag så blir jag mätt på några tuggor... Antar att det bara hänger ihop med bebisens tillväxt

Lycka till alla! : )

• Pentan

Hej. första dagen i v 31 och jag är hungrig...
    Framför allt blir jag ofta hungrig ca en timme efter att jag har ätit. Så där panikhungrig, skumt...

Lycka till alla!!!

• Nickedockan

Vad skönt att vi är flera höggravida med god aptit! Jag blir också ofta hungrig en timme efter att jag ätit, hur konstigt som helst. Och trött är jag också, lite från dag till dag men tröttare än annars. Tyvärr är det ju så svårt att sova eftersom det gör ont precis hur jag än ligger, och när jag just ska till att somna så måste jag kissa.... Måtte bebben komma snart!

Lycka till allihop!

• Berni

hej!
    Jag också har blivit hungrigarre, men jag tror det bero på att man kan inte stoppa i sig så mycket för bebisen tar hela plats, så äter man mindre och oftast. Jag också har suget efter mjölk,vanligtviss dricker jag inte mjölk alls.
    Det kan vara också att kroppen håller på att ladda inför förlossningen, så behöver man lite extra kalorier, plus bebisen växer fort...Jag längtar att kunna röra på mig fritt... alltid varit super aktiv, nu är jag trött och rastlös!
    ha det bra allihopa!!!
    Mumsa på!

• Nickedockan

Åh, jag längtar också efter att kunna röra mig som vanligt! Längtar efter att springa en runda, kunna hasta upp för trappan som ingenting, vända mig i sängen... Och nu längtar jag massor efter bebin också!

• Nickedockan

Tycker egentligen att det är konstigt om min kropp laddar inför förlossningen eftersom jag har flera kilo av extra fett som kan användas, hmm....

• Nickedockan

genom att jag behöver äta extra alltså, menar jag.

• lilla nasse

Här är en till som har blivit vansinnigt hungrig och sugen på sött, går in i v39 idag och bf 8/7.
    Försöker hålla mig till frukt när jag känner begäret komma men det är INTE lätt.
    Under hela min graviditet har jag inte alls varit sugen på sött utan fått dille på fiskpinnar

• Nickedockan

Det kanske ligger nåt i det där att man behöver äta oftare men mindre åt gången....

lilla nasse, vad bra att du inte suktar efter sötsaker! Som jag gör

Svar på tråden Hungrig i slutet!!