• Anonym (kär)

Kärlek över gränsen

Är det någon som träffat en partner utomlands?

Jag har hittat Mannen i mitt liv.....i södra Europa. Jag har två barn och kan inte flytta (tror jag). Han kan inte flytta (just nu i alla fall) på grund av studier och arbete.

Skulle vilja ha lite erfarenheter och råd...tack

• Svar på tråden Kärlek över gränsen
  • Anonym (kär)

Snäääälla....Ingen som har något råd? Jag nöjer mig med lite uppmuntrande ord eller idéer. Jag blir galen vid tanken på att jag inte kan vara med honom.

• Anonym (E)

Hej.

Grattis till kärleken. Ett förhållande på distans fungerar ett tag ( egen erfarenhet ) men i längden måste man ta ett beslut och oftast så är det en som får "offra sig" Tänk därför igenom Er framtid redan nu.

• WithLove

jag var tillsammans med en kille från storbritannien i 5 år, men det tog slut pga att jag ej ville flytta till storbritannien och han ville ej bo kvar i Sverige. Ingen kul sits.

Inget jag rekommenderar att vara ihop med nån från utomlands, men är man kär så är man det. Alla förhållande behöver inte sluta som det slutade för mig.

Lycka till!

• Anonym

Annars får ni leva i en drömvärld och träffas några gånger om året, vara kära, alla romantik och sedan tillbaka till vardagen båda två.

Det fungerar också ett tag, men om det blir ett livslångt förhållande är jag inte säker på.

En av er måste nog förr eller senare flytta - men visst finns det många med långdistansförhållanden som har fungerat.

Lycka till!

• Anonym (kär)

Tack...det känns på något vis rätt bra att höra att det inte funkar. Jag kanske helt enkelt behöver släppa honom, även om mitt hjärta gråter över situationen. Ingen har tidigare fått mig att känna som han, vi har ett så otroligt starkt band. Mitt hjärta har aldrig varit så varmt och mått så bra som av honom, och det har samtidigt aldrig värkt så som det gör när jag inte kan vara tillsammans med honom. Om jag ska tro på att det finns En rätt så är det han....men går det inte så går det inte, eller hur? Vi kanske är skapta för varandra, men inte kan göra varandra lyckliga helt enkelt.

• Anonym (E)

För mig så tyckte jag att resorna slet, man kunde inte planera framtiden till 100, ekonomin blev lidande och jag var kär i själva kärleken. Men till slut insåg jag att hur gärna jag än ville så skulle det här aldrig fungera i långa loppet!

• Anonym (kär)

Hade du eller han några barn?

Anonym (E) skrev 2007-06-24 22:42:07 följande:

För mig så tyckte jag att resorna slet, man kunde inte planera framtiden till 100, ekonomin blev lidande och jag var kär i själva kärleken. Men till slut insåg jag att hur gärna jag än ville så skulle det här aldrig fungera i långa loppet!
  • Anonym (E)

Han hade en dotter sedan tidigare men modern hade hela vårdnaden. Han ville så gärna ha barn, jag med till en början men sedan då jag började tänka på att min familj och vänner inte skulle vara nära mig så ville jag inte längre.

Svar på tråden Kärlek över gränsen