• mam78

Resa till Bulgarien med barn, någon?

Nästa år fyller min pappa 50 o ja fyller 30. Detta ska så klart firas dubbelt upp Nu har det börjat diskuteras om vi ska åka till Bulgarien. Å ja vet inte. Är inte så förtjust i att flyga o det här med att ta med barnen utomlands känns lite skrämmande. Barnen är då 4 o 1.5 år. Någon som varit i Bulgarien med barn? Hur är det? Någon som varit utomlands med barn i dessa åldrar som kan dela med sig av sina erfarenheter o har lite tips???

• Svar på tråden Resa till Bulgarien med barn, någon?
  • UBJ

Vi var i Bulgarien nu i juni med två barn, knappa 5 månader och 2,5 år. Det gick hur bra som helst! Fråga gärna!

• mam78

UBJ ok är det barnvänligt där? Folket, restauranger mm tänkte ja på då? Å hur är det att flyga dit? Å är Bulgarien ett bra resmål öht?

• Plottis

Jag var i Sunny Beach -01, men utan barn. Hade definitivt inte haft det som första valet nu när vi har barn. Kändes som att det var ganska smutsigt, ingen vidare mat på vissa ställen (blev matförgiftad) och det är inte långgrunt.

Triss i tjejer juli-02, feb-04 och juli-06
  • mam78

Plottis. Oj det lät inge vidare :-S men så är det väl med alla destinationer att dom har några mindre bra lägen antar ja...

• Hallonbåten

Jag har inte varit i Bulgarien än, men har precis bokat en resa och åker på måndag. Så jag har läst på lite. Kan dela med mig av vad jag har läst.
    I Sunny Beach är det långgrunt på de flesta ställen, och väldigt rent vatten. Det finns badvakter längs hela stranden, och aktiviteter för barnen, typ hoppborgar mm. Det finns nästan ingen biltrafik inne i Sunny Beach eller i Nessebar.

• UBJ

Vi var i Sunny Beach och var glatt överraskade hur bra det var! Stranden var långgrund och fin med mjuk sand, standpromenaden lång och mkt välstädad, men med mycket försäljare av mestadels märkeskopior. Skönt dock att försäljarna inte alls var påstridiga!

Trevliga människor över lag, inte så "service-minded" alla gånger dock. God mat, särskilt snabbmaten var god och billig. Lätt att hitta mat till barn.

Om man är beredd på att det är en ren semesterort man åker till och inte till det genuina Bulgarien tycker jag att det är en jättebra plats att resa till! Att flygresan är så kort gör ju inte saken sämre.

Vad gäller hotell rekommenderar jag att välja något som ligger en bit från huvudgatan, för där är livat om nätterna. Vi bodde på Riu Helena Park och var mkt nöjda.

Svar på tråden Resa till Bulgarien med barn, någon?