• Anonym (Orolig)

Snälla, någon som haft en knöl i bröstet?

Upptäckte en knöl i bröstet igår kväll. Vårdcentralen skall ringa upp mig vid 11 men jag är så rädd. Mår illa och har drömt mardrömmar inatt om att jag fått cancer.

Någon som haft en knöl i bröstet och kan lugna mig om att inte alla är farliga? Jag är så rädd. Gråter

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-25 21:39:19:
    Fick en tid till imorgon förmiddag. Håll tummarna för mig är ni snälla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-27 21:23:02:
    Blivit remitterad till mammografi nu. Hoppas jag får en tid fort.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-29 12:07:56:
    Fått tid till mammografi, mitten av Juli!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-19 20:37:54:
    Gjort mammografi och ultraljud idag, imorgon blir det biopsi.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-06 21:38:09:
    Nu har biopsi-svaret kommit med och allt såg bra ut. Så skööönt!

• Svar på tråden Snälla, någon som haft en knöl i bröstet?
  • minnapinna

Jag hade en och var jättenervös. Den var liten, men kändes väldigt tydligt. Min försvann efter nån månad.
    Hur stor känns den? Oroa dig inte i onödan! Kramar å lycka till. Lägger tråden i favoriter så jag kan följa dig.

Nora 15/7 -06
  • Anonym (jag)

Hej hej! jag har haft (och har fortfarande) en knöl i mitt högra bröst som jag upptäckte för nån månad sen. Gjorde mammografi och de tog prover från den och det var ingen fara. Får bestämma själv enl. kirurgen om jag vill ta bort den efter grav eller inte. Hade även mörk vätska som kom från bröstet men de visste dom inte va de berodde på..

• Moster Annicka

Jag hade en arbetskollega som kände en knöl i sitt bröst. Hon gick till vårdcentralen och blev remiterad till att göra en röntgen. Det gick vidare till att göra en biopsi på knölen. Hon mådde jätte hemskt och hon trodde verkligen att hon hade fått cancer.
    När svaret på biopsin kom så blev hon överlycklig. Hon hade fått en muskel inflamation i ryggen som visade sig som en "knöl" i bröstet. Så det va ingen fara.

Min mamma har varit på ett antal biopsier, men alla gånger har det varit ok. Det har bara varit vätskefyllda blåsor typ.

Så alla knölar behöver inte vara farliga.

lycka till.

• gemelli

Jag har en knöl i bröstet. Har haft den i flera år och har kollat den flera gånger.
    Det är en vanlig bindvävcysta som är det vanligaste att det är.

Självklart ska du kolla upp knölen, men oftast är det ofarliga knölar.

Men förstår din oro, min mamma har haft bröstcancer så jag blev jätterädd första gången jag kände den.

Lyvka till, hör av dig om du vill prata mer.

Kram
    gemelli

En liten Vide i magen enligt ul
  • Anonym (Orolig)

Jag har känt att det vart en liten där förut men tänkt att det vart en liten körtel som man kan ha men nu är den större. svårt att säga hur stor den är men min sambo kände den tydligt också. Tänkte först att jag inbillade mig men när min sambo kände den så försvann det hoppet.

• 2007 10 07

japp o tog bort den för en månad sen

• Anonym (Orolig)

Åh, vad skönt att höra av er också som varit med om det. Hoppas verkligen det är någon ofarlig cysta.

• Anonym (Orolig)

Gör det väldigt ont att göra en biopsi?

• gemelli
    Anonym (Orolig) skrev 2007-06-25 09:11:09 följande:
    Gör det väldigt ont att göra en biopsi?
    Det känns, men jag tycker mamografin är värre!
    En liten Vide i magen enligt ul
  • Anonym (syster)

Min syster hade en knöl i sitt bröst som växte snabbt! Helt plötsligt blev hennes ena bröst dubbelt så stort som det andra och gissa om alla var oroliga. Hon fick hjälp av sjukvården väldigt snabbt med mammografi och biopsi och fick veta att det var en godartad cysta, alltså inte cancer. Eftersom den var så stor fick hon operera bort den och det visade att den vägde nästan 700g!!! Allt som syns idag är ett litet ärr. Så trots att det verkade så hemskt så blev det ett lyckligt slut

Svar på tråden Snälla, någon som haft en knöl i bröstet?