Letar efter Skeppskatter
En liten fråga bara, varför vill du ha en kisse med missbildade tassar?
Inget illa menat, men en skeppskatt är en huskatt med extra tår, alltså en missbildning.
Fast det kanske du redan visste iofs:)
En liten fråga bara, varför vill du ha en kisse med missbildade tassar?
Inget illa menat, men en skeppskatt är en huskatt med extra tår, alltså en missbildning.
Fast det kanske du redan visste iofs:)
Ursäkta, men det var det dummaste jag har hört...No offense!
Du menar att en katt med missbildade tassar skulle vara keligare än sina syskon med normala tassar?
Skeppskatter är ingen ras, utan ett smeknamn på en deformering.
Det finns raser som bekrivs som mer sociala, tex de raser jag har.
Men en huskatt med ett par extra tår blir inte keligare pga det, utan de har ju en individuell personlighet som alla andra hus/bondkatter.
Det är ju ungefär som att säga att en perser med lite längre nos skulle vara mer aggresiv än en kortnäst perser.
Eller att en katt med vit svanstipp är mer intelligent;)
Självklart får hon tycka som hon vill, det får ju alla:)
Men jag tycker att det är lustigt när man gör en kisse med en missbildning till en egen ras, och att katter med ett par extra tår skulle vara keligare...
Jag känner en kvinna som tog en kull på sin korthåriga bonnis, en av ungarna blev långhårig.
Kvinnan tyckte att det var jätteroligt att det kom ut en renrasig norsk skogskatt *s*
Hon fick ju självklart tycka att hon hade fått en norsk skogkatt, men inte var det så egentligen.
Struntsamma:)
Jag menade inte att det är fel att vilja ha en katt med missbildade tår.
Men däremot är det fel att skriva att det är en egen ras, för det är det inte och det är fakta.
Därmed inte sagt att det skulle vara något fel på bondkatter/huskatter, de är lika mysiga som vilka andra katter som helst.
Jag hoppas iaf att du hittar en kisse som du fastnar för, oavsett mängd tår:)