Inlägg från: Majas Sida |Visa alla inlägg
  • Majas Sida

Letar efter Skeppskatter

Hej har varit ute på diverse sidor på nätet o letat efter en skeppskatt till att köpa, men hittar inga
    Nån som vet nån som ska ha kattungar (skeppskatter då) el har som dom vill bli av med??
    Vi har 2 honor hemma nu o vill ha en hona till.

• Svar på tråden Letar efter Skeppskatter
  • Majas Sida
    Vicryl skrev 2007-06-26 11:00:21 följande:
    www.blocket.se/vi/11897376.htm här annonsen är visserligen ganska gammal, men den tycks ju ligga ute än...
    ja den har ja sett men den är 6 månader...vill ha en kattunge...
  • Majas Sida
    Powerwoman skrev 2007-06-26 12:41:31 följande:
    En liten fråga bara, varför vill du ha en kisse med missbildade tassar?Inget illa menat, men en skeppskatt är en huskatt med extra tår, alltså en missbildning.Fast det kanske du redan visste iofs:)
    En skeppskatt är mycket mycket mer tillgivna än andra raser/katter. Därför vill ja ha såna. Dessutom är dom mycket sötare me deras stora tassar.
  • Majas Sida

Jag har haft några katter med åren o aldrig haft någon sådan katt som mina två skeppskatter. Dom är så tillgivna och väldigt sociala. Annorlunda kan man säga på ett väldigt väldigt mysigt sätt. Som mina andra katter inte har varit på samma sätt. Konstigt att alla andra skriver att skeppskatter är mer sociala än andra katter om dom inte är det. jag har ju 2 exempel hemma iallafall på detta.

Sen kan man väl inte få ut en skeppskatt av att 2 bonnkatter parar sig.

Så här står det bla om dom: Skeppskatter!! Dessa katter lär ha använts på skepp för deras enorma förmåga att hålla balansen och fånga skeppsråttorna.
    De är otroligt snälla,tillgivna och sociala och mycket duktiga råttfångare.

Jag tycker iallafall inte mina katter är missfoster. Dom är väl som vilken kattras som helst.

• Majas Sida

Isåfall har ja haft väldigt tur...för mina är inte som andra katter ja haft/har träffat. 2 lika speciella.

Sen vet ja att det inte är någon ras men man kallar dom det ändå.

• Majas Sida

Sen var ju min fråga i inlägget längst upp om det var nån som har eller känner till nån som har en skeppis till salu

Till: Leam.... Tack har sett den med....skall få bilder

• Majas Sida
    Hallontårta skrev 2007-07-01 09:37:14 följande:
    Maja: Jag var på Göteborgs djurskyddsförening för ca en vecka sedan. Där har en kattmamma fått ungar varav två st. har missbildade tår. Sååå söta!!! (alltså alla ungarna är söta) Jag vet inte vilket kön de har eller om de redan är tingade. Kan starkt rekommendera Göterborgs Djurskyddsförening. Har själv två katter därifrån. www.djurskydd.com/Kattungarna finns på bild med rubriken "7 st kattungar" som visas på sidorna "11-20"Lycka till med ditt letande!
    Tack så jättemycket för tipset...det var det inlägget gick ut på...inte om ja vill ha en missbildad katt som endel verkar tycka...för mig är dom fortfarande inte missbildade. I mina ögon
Svar på tråden Letar efter Skeppskatter