Tänkte på det du skrev om det nedan. Om nu en katt inte kommer fram till någon, ska man strunta i den då? Tänk om alla skulle tänka så? Då skulle den aldrig få ett hem ju.
Min ena katt var en liten markatta då vi fick henne. Hon kunde klösas, fräsa och klippa klorna var det värsta hon visste. Jag fortsatte att kela med henne och visa hur mysigt och skönt det var att bli klappad och klorna klippte jag oavsett vad hon tyckte. Nu går det jättebra att klippa klorna och hon kommer galopperande så fort man sätter sig i soffan. Hon älskar att ligga i knä och bli kelad med. Vi fick henne då hon var 6 månader, jag vet inte vad hon varit med om tidigare. Nu mår hon jättebra.
Men du har ändå rätt, det är katten som väljer dig och inte tvärtom. På djurskyddet sprang hon fram till mig och slickade mig på örsnibben. Sedan var jag såld. 
LillaLulla skrev 2007-06-30 11:45:42 följande:
När man hittar en kattunge som gärna sitter i knät, genast kommer fram för att hälsa och verkar mycket intresserad av dig och din person, så har man hittat en katt som har goda möjligheter till att bli tillgiven.