• Piri

Bra, billiga amningskläder

Hej hopp därute!

Nu börjar det närma sig förlossning här, med stormsteg dessutom, och jag har insett att jag behöver köpa ett par amnings-anpassade tröjor/toppar/linnen.. Problemet är bara var man hittar bra och billiga sådana.

Såå.. alla tips mottages tacksamt! Gärna webbshoppar eftersom jag INTE bor i nån av de tre största städerna!

Kram kram

• Svar på tråden Bra, billiga amningskläder
  • Blå Flygare

Jag använde bara amningstop till fest, annars fick det duga med helt vanliga kläder, och detfunkade bra Ja, inte långklänning då, men annars.

Bäbisen ligger ju och täcker magen så det gör liksom inget att man drar upp linnet på ena sidan. Och sen till hösten så kör du med linne under som du drar ner, och tröja över som du drar upp, och vips så har du en amningströja

Bara att prova kläderna så att de är lagom elastiska. Är det vanliga t-shirts så faller de hala tiden ner i lillens ansikte och stör i maten.

• mmian

H&M har en del billigt, om det är bra vet jag inte men det finns ju på nätet och den jag har köpt verkar vara i bra kvalité, kanske någon som vet? Sök på rea+boob på google också, det verkar som om de rear en hel del nu när nya kollektionen kommer

Made in Thailand- Annie BF 070809
  • Piri

Blå Myran: Bra tips! Det hade jag inte tänkt på.. Men så är man ju novis på det här med amning oxå!

Jag brukar ofta ha linne under iaf...

• MK84

Tradera? Där finns en del amningskläder under kategorin mammakläder =) Om man nu inte har nått emot att handla begagnat =)

• Alle
    mmian skrev 2007-06-25 22:14:06 följande:
    H&M har en del billigt, om det är bra vet jag inte men det finns ju på nätet och den jag har köpt verkar vara i bra kvalité, kanske någon som vet? Sök på rea+boob på google också, det verkar som om de rear en hel del nu när nya kollektionen kommer
    H&M är jättebra, BooB är dyrare men prisvärda!
    Båda märkena är sköna och smidiga och tål många tvättare
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Blå Flygare

Jag var inte alls nöjd med H&M, men det kanske beror på vilken kropp o vilken byst man har. Tyckte edras var för mini-byst. Men ffa att man öppnar ovanifrån så man blottar hela bröstet man ammar ifrån. Så naken vill inte jag vara! Plus är det kallt... Aj, mjölkstockning.

Men jag var inte särslit nöjd med boob heller för den delen: Det klämde åt brösten när man vek upp, så man riskerade mjölkstockning av det istället.

• Alle
    Blå Flygare skrev 2007-06-25 22:21:10 följande:
    Jag var inte alls nöjd med H&M, men det kanske beror på vilken kropp o vilken byst man har. Tyckte edras var för mini-byst. Men ffa att man öppnar ovanifrån så man blottar hela bröstet man ammar ifrån. Så naken vill inte jag vara! Plus är det kallt... Aj, mjölkstockning.Men jag var inte särslit nöjd med boob heller för den delen: Det klämde åt brösten när man vek upp, så man riskerade mjölkstockning av det istället.
    Intressant, jag har stor byst och hade inga som helst problem varken med HM eller Boob. Och då är sonen född i januari..
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Piri

Jag har köpt två Boob-tröjor och tycker att de är jättesköna. Har inte kollat H&M ännu, ska nog göra det endera dagen.

Tradera är ju oxå ett alternativ, ska kolla upp det! Tack för tipset!

Fler förslag?

• Piri

Det blev ett besök på H&M idag och inköp av 3 st amningstoppar.

Jättesköna i bomull, och inte verkar det som om man kommer att visa upp hela härligheten heller när Räkan ska matas. Men det kanske finns olika modeller..

Stort tack för tipset!

Svar på tråden Bra, billiga amningskläder