• Googels

Vad ger ni istället för välling?

Det verkar inte vara så vanligt med välling i länder utanför Sverige, så vad ger ni era små istället? Gröt, ersättning, nåt annat eller inget alls?

• Svar på tråden Vad ger ni istället för välling?
  • Rebeckah

Amning, sen gröt och mat antagligen...som man brukar ge större barn.

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Cinnalinna

vet inte vilket land du bor i men här i Spanien finns hur mycket välling som helst och gröt

• Pochahontas

Jag bor i Sverige... Min lilla tjej som är sju månader har inte fått välling... Jag ammar lite fortfarande, och så får hon gröt.

Don't be so busy making a living that you forget what you are living for...
  • eval

Min tjej har precis börjat med välling. Fram till elva månader har hon ätit gröt till frukost och kvällsmål, och mat under dagen. (och ammat)
    Har inte fattat det där med välling - är det istället för mat? Gröt är ju en sorts mat, det äter ju jag också till frukost, men är välling det också? Känns galet för mig, men maken tycker att det är himla bra, så han får väl hållas med vällingen.

• Pochahontas

Gröt eller välling - det är samma rent näringsmässigt sa BVC till mej... Möjligen något bekvämare med välling... Och lite mysigare, kanske... Men inget som behövs.... Börjar man med tillägg när dom e riktigt små, så blir det ju automatiskt ofta välling senare. Men jag som fortfarande ammar har ju ingen anledning att börja ge det när jag slutar amma. Hon äter ju gröt... Fast det är ju lite myspys med flaskan och att hålla dom i famnen... Blir kanske för min egen skull jag ger henne det när jag slutat amma...

Nädå... Kan väl tycka att det är ganska mysigt för den lill* också att få halvligga med välling på kvällen istället för att käka en tallrik gröt.

Don't be so busy making a living that you forget what you are living for...
  • Canberra

Ammar och ger vanlig mat. Sonen har aldrig tagit flaska varken med brostmjolk eller ersattning och valling finns inte har (Australien).

Han at grot till frukost ett tag men lessnade pa det innan 12 manaders alder, sa nu ater han vanlig mat aven till frukost (yoghurt, rostat brod, ost, skinka). Ammar 2-3 ggr/dygn.

• lycklig skorpion

Där jag bor (sydamerika) finns ocksa bara mjölkpulver men jag tycker det verkar sött och konstigt. Man är ju van vid att det ska vara välling. Här ger man mjölkpulver i flera ar istället för vanlig mjölk, men jag tycker det är bättre med vanlig komjölk. Är det likadant i Kanada?

• lycklig skorpion

Förresten, ni som ger gröt till bebisar. Har ni nagot pa gröten? Man ska ju inte ge mjölk till sa sma barn.

• Laurentia

lycklig skorpion,
    Jag gav min dotter gröt innan hon började med vanlig mjölk. Jag hade inget på, men kokade den på (havregryn och) ersättning istället för vatten/mjölk. Sedan blandade jag i fruktpuré.

Svar på tråden Vad ger ni istället för välling?