Inlägg från: Jullansmamma |Visa alla inlägg
  • Jullansmamma

Hur svårt är det att få en igångsättning????

Hej

Jag har nu funderat en hel del på hur mitt nästa barn ska födas. Är grymt rädd för att föda som förra gången då jag hade pinvärkar i 3 dygn och de kunde komma med 2 minuters mellan rum och gjorde fruktansvärt ont. Så nu ska jag till en förlossnings läkare och prata om nästa födsel. Är det någon som vet hur svårt det är att få igenom en igångsättning på grund av att man är snuskigt rädd.

• Svar på tråden Hur svårt är det att få en igångsättning????
  • Jullansmamma

Min tanke var att slippa pinvärkarna och det värkar vara det ända sättet förutom snitt. Vad jag har hört så kollar de om man är redo för en igångsättning innan de gör den för att det ska bli så naturligt som möjligt men ändå kontrollerat. Det finns en annan anledning till varför jag vill ha det på ett annat sätt än förra gången och det är att varken min mamma eller hennes moster har haft spontana förslossningar. De har antingen gått med pinvärkar i flera dagar eller så har det bara helt enkelt inte kommit igång så min mamma sa att man kunde sakna eller ha lite av det hormonet som gör att kroppen själv sätter igång förlossningen på ett naturligt sätt.

Svar på tråden Hur svårt är det att få en igångsättning????