Vi bodde i Malaga med våra två barn. Min store gick på dagis, han fick gå upp till 5 timmar om dagen för 100 euro i månaden+startavgift+extra om man skulle skicka med mat de skulle ge, el. ha mat därifrån.
De flesta dagis kostade runt 200 euro för en plats, och extra för mat. Vissa tog 6 euro för en måltid. Några hade också som regel att ta ut "matricula" varje år runt 50 euro, uniform runt 25 euro, böcker samt betala för att en psykolog skulle se vilken grupp barnet skulle vara i 50 euro.
Det är dyrt och dåligt, stora grupper, lite personal, inte samma syn på barnen som i Sverige. Min pojke fick sluta snabbt på sitt.
I Puerto Banus fanns en svensk privat skola, vet inte om den finns kvar, de hade pool och låg mitt i stan. Finns även svensk skola i Fuengirola.
Den spanska skolan kan man börja f.r.om. året man fyller 3 år, det är gratis och från 9-14. Ska man äta så kan man stanna till 15 och det kostar extra. Fritids finns inte med extra aktiviteter på skolan brukar finnas på eftermiddagarna.
Privatskolor finns och där kan man betala och ha barnen till kl. 17 t.ex. om man behöver det.