• 68an

För låg/hög puls! 24-timmars ekg. Hjälp!!

Finns det någon som har koll på detta med hjärtat och pulsen??

Jag har gjort ett inspelningsbart ekg under 24 timmar och under detta dygn kände jag inga som helst fel kring hjärtat som jag annars kan göra men nu fick jag reda på att jag har för låg puls under natten och för hög puls vid ett antal tillfällen under dagtid så jag ska få en tid snarast på sjukhuset.

Jag blev så paff av beskedet så jag frågade aldrig vad det kan bero på osv. Någon som är lite kunnig?

• Svar på tråden För låg/hög puls! 24-timmars ekg. Hjälp!!
  • 68an

Dålig kondis beror det inte på. Dels skulle ju läkaen inte säga att han ska ordna en tid på sjukhuset snarast för detta.

Normalt ställer jag tusen frågor men nu gjorde jag inte det då jag blev väckt av telefon efter 7 i morse, jag är inte så alert i skallen då jag är nyvaken. Sen blev jag nog lite chockad då jag hade förväntat mig att ekg var bra då ingen hade hört av sig då det gåt över 1 månad sen jag gjorde det.
    Sen fick jag besked förra veckan om 2 dåliga leverprover och för 1 månad sen besked om sköldkörteln och medicin för det så jag trodde väl att måttet var rågat, att jag inte skulle få några negativa besked på detta ekg OCH för att jag inte hade några känningar det dygnet det gjordes. Känningar av olika slag har jag kring hjärtat men just då hade jag inga.

Jag gjorde ett 24 tim ekg då jag börjat få problemmed hjärtat, känningar som påminner om kärlkramp osv och just därför kollades även sköldkörteln som var något för hög men det har jag fåt levaxin för.

Läkaren ställde mig en fråga i morse. Har du problem med känningar fortfarande efter du fått levaxin? Ja sa jag.
    Har du samma problem med pulsen som du hade vid ekg?

HUR ska jag veta det?! Jag kände ju ingenting konstigt de dygnet. Allt kändes ju som vanligt då så jag har ju ingen aning om dom bevären gått över =/

Ekg utan provsvar?! Jag vet inte riktigt hur du menar nu Lööv. Jag fick veta att pulsen var för låg på natten och att den vid några tillfällen var för hög under dagtid. Några siffror fick jag inte och inte vad det kan bero på heller, jag var helt enkelt inte med i matchen i morse.

Min värld rasade lite med andra ord.

Marija79 Tack för din beskrivning, det är kanske det som du säger.

• 68an

Hoppas du har rätt Hemlis! Vore skönt om all skit kom från sköldkörteln för då kan jag kanske känna mig lugnare och kunna hoppas på att det kommer bli bra då jag har rätt styrka.

Det vore jättesnällt om du ville fråga din mamma om även levervärdena var dåliga.
    Mina som är dåliga heter GT och Alat, tror det var alat, eller så var det asat =/

• 68an

Mm Esia de lät konstigt det du skrev

Jag har för låg på natten och vid ett flertal tillfällen för hög på dagen. Säger dom så måste det ju vara så för läkare borde ju veta om några att puls är lite individuellt. Min var inte bra vilket syntes på ekg.

Svar på tråden För låg/hög puls! 24-timmars ekg. Hjälp!!