Odella skrev 2007-06-27 17:22:31 följande:
Ok så downs syndrom-barn är helt normala precis som alla andra, eller anne h?
Just nu sitter mitt DS barn och äter makaroner, köttbullra och gurka samtidigt som hon nyss skrek Fiffi för det börjar nu på TV hennes tvillingsyster som inte har DS gör exakt lika fast hon äter bara köttbullarna förstås.
Det som är annorlunda med min dotter som har DS är att hon tar lite längre tid på sig att lära sig saker men hon lär sig i sin fart.
Odella skrev 2007-06-27 17:32:53 följande:
Aha ok, jag som undrade varför folk vände sig om när de såg personer med downs på stan'.... när de ser ut och beter sig precis som du och jag? (Försöker inte vara elak men det vet både du och jag att det finns en skillnad på ett barn med och ett barn utan downs)
Vänder sig om för min dotter gör i alla fall dom flesta för att hon hejar på alla och då blir dom så glada så dom måste bara komma fram och prata med henne och också och gulla lite för min DS dotter är super söt lika super söt som sin tvillingsyster. Varför du vänder dig om för att titta på ett barn med DS vet jag tyvärr inte.
För dom övriga som du sett på stan som vänder sig om kan vara nyfikenhet, rädsla för det okända eller bara att dom ser något vackert.
/Lena