Downs syndrom
Jag tycker att frågan är så himla värdelöst dålig. Ett barn som har DS är inte på ett speciellt vis. Även där är alla olika. De har väl också olika personligheter som andra barn. Fy vad fult frågat. Varför skulle jag vilja välja ett barn utan DS? Finns det garantier för att mitt friska barn inte blir psykiskt sjuk och kommer att bli en mördare längre fram? Hur är ett friskt barn? Är det dom som vandaliserar i lekparker och dyl? Jag har jobbat på ett ställe där jag har haft många både vuxna och barn med DS runt mig. Kan faktiskt inte säga att dessa personer är vare sig si eller så. Alla människor har sina egenskaper så är det bara. Det enda möjliga tänkbara likheten kan vara att jag aldrig har varit på något annat ställe som det varit så många glada och positiva människor samtidigt. Jag skulle aldrig i hela mitt liv göra en abort om det visade sig att mitt barn hade DS. Hellre ser jag att man gör nogranna undersökningar på fostren och tar bort de blivande mördarna, går det med dagens teknik? Eller så tar vi bort dom med uppnäsa för dom skrattar på ett speciellt vis. Jag vet det för jag känner en person med uppnäsa.