Inlägg från: Muminski |Visa alla inlägg
  • Muminski

Downs syndrom

Gorban skrev 2007-06-27 00:03:19 följande:
    Cullinan: Hellre ett barn med DS ä att få ett barn som dig. Vad tillför du här på FL? Förstår inte vart du vill komma med dina inlägg.
    Nämen!! Vi har en jätteintressant diskussion här utan några som helst påhopp tills nu. Varför?
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Muminski

Nämen hallå.. gör skillnad på en persons åsikter och en person!

Även om jag har en helt annan åsikt än någon ger det mig inte rätten att vara kränkande eller gå på personliga påhopp på denna någon även om jag råkar tycka att den åsikten är "fel"

• Muminski
    Bebbe2006 skrev 2007-06-27 00:13:39 följande:
    Cullinan: Menar du alltså att man inte ska skaffa barn om man har cancer i släkten?Isåfall lär ju mäniiskosläktet dö ut jävligt fort, eftersom det finns cancer i nästan alla släkter.Men det kanske är lika bra
    Hon skrev faktiskt att HON tog det säkra före det osäkra, inte att vi alla borde välja så.
  • Muminski
    anne h skrev 2007-06-27 00:19:20 följande:
    I min mors släkt blir de flesta dementa ganska tidigt, i min fars släkt får många stroke i unga år.. jag har svår astma och allergier, kan inte ens vara i samma rum som råa grönsaker tex, men ändå skaffar jag barn, dumma jag.. och hela fyra stycken! -men inget av dem har fått någon form av allergi, ingen astma.. (demens och stroke är de väl för unga för än så länge..) får väl försöka en femte gång, förmodar jag, så kanske jag får en fullträff?
    Lyllos dig..mina barn fick astma och allergi bägge två..men som sagt det "visste" jag ju redan innan och som jag skrev så anser inte jag att vår livskvalite´t är dålig.

Vi har ett gott liv men med tanke på åsikterna som florerar här finns det bog många som anser att jag inte skulle sakffat de barnen.

Men det var MITT val och det är jag så glad för.
  • Muminski

Hmm det blev någe fel på mitt tangentbort

• Muminski

Anne H men du citerade Gorban med orden kunde inte sagt det bättre själv.. det är allt på gränsen tycker jag... *fingar på anmälningsknappen*

• Muminski
    anne h skrev 2007-06-27 00:22:44 följande:
    Nä, lyllos mina barn.
    Ja..lyllos hela familjen
  • Muminski

Jag förstår att det är känsligt och att det blir personligt, men se det som att människor inte förstår..det är inte av elakhet, iallafall inte i de flesta fall utan handlar om oförstående och människor som ser livet ur andra perspektiv. Kanske inte har förmågan att känna in eller förstå, kanske inte har behövt känna på vissa saker och kan därför inte relatera till det på ett sätt som många skulle kalla empatiskt eller humant.

Ingen anledning att be om ursäkt, men det kan vara bra att ha i tanken när man hamnar i debatt med någon som tycker något man själv tycker är helt uppåt väggarna.

Man behöver inte sjunka till en låg nivå.. vi som vet bäst ska ju vara ödmjuka och överseende och politiskt korrekta always *mouhaahahaa*

(bara för att bevisa att jag är normal  med känslor som tenderar att gå överstyr klistrar jag in en tråd som jag i vredesmod startat)

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22090567.html

• Muminski
    memle skrev 2007-06-27 00:38:42 följande:
    Blev fel... Vad jag skulle säga var att min systerdotter har DS... Gulligare unge finns inte. Och henne skulle jag naturligtvis gärna vara mamma till. Men det är ju väldigt mycket extra oro med DS barn då många har hjärt och lung-problem.Jag har funderat på att adoptera oönskade DS-barn... Men om jag skulle föda ett "nytt barn" till världen så skulle jag valt ett utan DS.Jag har kollat lite i tråden men inte läst allt. Har TS angett varför tråden startades?
    Nej inget syfte med trådstarten är förklarat.
  • Muminski
    anne h skrev 2007-06-27 00:49:12 följande:
    Jo, jag vet, jag brukar kunna hålla mig numer. Det finns rejäla stolpskott som gör allt för att reta upp en, med flit helt klart, varför de nu roas av sånt fattar jag inte.. Men jag kanske blivit dement, liksom mors släkt? *flinar*Det var en rejäl TS du fått till där, den du länkade till, pyr ända hit om den..
    haha jaa det är kanske demensen som slår till

Många vill ju bara provocera, det försöker jag ignorera.
     Jag har förut, innan mina PK dagar låtit mig provoceras.. eller så sant.. jag provoceras än idag..hrm... hur får jag till det här nudå?

*vädrar ur röken från min länk*

• Muminski
    Bebbe2006 skrev 2007-06-27 01:04:16 följande:
    Jaha, sedan när fick inte jag posta inlägg och fråga saker här?När har jag sagt att Cullinan har påstått att ingen som har cancer i släkten skulle få skaffa barn? Jag frågade bara om hon ansåg det. Jag har liksom inte "hoppat på" henne.Nu får ni väl ändå kamma er lite, va?*fnyser irriterat"
    Va? Var det någon som sa det? Det missade nog jag.
  • Muminski
    Bebbe2006 skrev 2007-06-27 01:08:43 följande:
    Fan vilken (töntig) attityd det är i vissa trådar.*Skiter i dethär nu*
    Okej, god natt.

Jag ska försöka nanna nu,
    god natt på er
  • Muminski

Är det nån mer än jag som blev förvirrad? Fattade inte det där bebben skrev om.. men jag är trött kanske beror det på det.

• Muminski
    Lady Sylvana skrev 2007-06-27 10:36:36 följande:
    MammaMen i det här fallet kan du det. Du kan se och du vet att det ena barnet har ds. Det andra barnet har inga sjukdomar, och inga syndrom.
    Men i realiteten finns inte denna valmöjlighet, så vadan denna frågeställning?
  • Muminski

Jag känner jättemånga kärnfriska barn med autism oxå. De är superhärliga

• Muminski
    Lady Sylvana skrev 2007-06-27 10:57:15 följande:
    KaizaDet finns många frågetrådar på fl som inte händer i verkligheten.Det är en etikfråga, på ett forum.
    Ok, jag hade inte riktigt förstått syftet med frågeställningen. Känner du att du fått svar på det du undrade?
  • Muminski
    fru vanheden skrev 2007-06-28 10:27:34 följande:
    Dels har det varit kommentarer i gästböcker från medlemmar och sen cirkulerar det idioter från flashback forumet som har snott bilder på våra barn och lagt ut dem i sin tråd där som de kallar för den mongoloidiska bildtråden..Där kan de fritt garva och håna våra barn helt lagligt...!Därför har de flesta av oss låst våra sidor..:Är det någon som vill komma in till mej tex så kan de hojta i en tråd eller skicka till min inbox så släpper jag i dem
    VAAAA??? Man häpnar!! Förstår verkligen att ni har låsta sidor, men avskyr anledningen till det.
  • Muminski

En fråga bara:

Beteckningen sjukdom verkar i hetluften.

Såvitt jag vet, men jag kan absolut ha fel, är DS klassat som syndrom, INTE en sjukdom.
    precis som Autismliknande syndrom.

Finns inte det klassat någonstans?

• Muminski
    Farth Vader skrev 2007-06-28 14:20:50 följande:
    Gud vad hemskt att folk använder bilder på era barn i sådana syften. Fy tusan vilka människor det finns i denna värld.Jag arbetar med människor som har DS och skulle därför med glädje ta emot ett barn med syndromet. Dom är faktiskt precis som oss andra, glada, arga, barnsliga, allvarliga . Jag har lärt mej så oerhört mycket av dessa människor och det är en stor ynnest att få ta del av deras glädje och bekymmer.
    Åh jag håller sååååå med dig! Har i flera år arbetat med barn som har Autism och så mycket som jag lärt mig om Autism, och hur påfallande friska de är.
    Om mig och hur trångsynt och okunnig jag varit, och om människans hjärna, hur otroligt oändlig och fantastisk den kan vara!

Det är få förunnat att ha såna erfarenheter i livet.
Svar på tråden Downs syndrom