Downs syndrom

Gorban, ditt inlägg är anmält.
Nämen hallå.. gör skillnad på en persons åsikter och en person!
Även om jag har en helt annan åsikt än någon ger det mig inte rätten att vara kränkande eller gå på personliga påhopp på denna någon även om jag råkar tycka att den åsikten är "fel"
Hmm det blev någe fel på mitt tangentbort
Anne H men du citerade Gorban med orden kunde inte sagt det bättre själv.. det är allt på gränsen tycker jag... *fingar på anmälningsknappen*
Jag förstår att det är känsligt och att det blir personligt, men se det som att människor inte förstår..det är inte av elakhet, iallafall inte i de flesta fall utan handlar om oförstående och människor som ser livet ur andra perspektiv. Kanske inte har förmågan att känna in eller förstå, kanske inte har behövt känna på vissa saker och kan därför inte relatera till det på ett sätt som många skulle kalla empatiskt eller humant.
Ingen anledning att be om ursäkt, men det kan vara bra att ha i tanken när man hamnar i debatt med någon som tycker något man själv tycker är helt uppåt väggarna.
Man behöver inte sjunka till en låg nivå.. vi som vet bäst ska ju vara ödmjuka och överseende och politiskt korrekta always *mouhaahahaa*
(bara för att bevisa att jag är normal med känslor som tenderar att gå överstyr klistrar jag in en tråd som jag i vredesmod startat)
www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22090567.html
Är det nån mer än jag som blev förvirrad? Fattade inte det där bebben skrev om.. men jag är trött kanske beror det på det.
Jag känner jättemånga kärnfriska barn med autism oxå. De är superhärliga
En fråga bara:
Beteckningen sjukdom verkar i hetluften.
Såvitt jag vet, men jag kan absolut ha fel, är DS klassat som syndrom, INTE en sjukdom.
precis som Autismliknande syndrom.
Finns inte det klassat någonstans?