• Tjollabolla

Strandtält?

Hoppas att någon kan hjälpa oss med var man kan köpa ett strandtält till vår lille kille. Vi har letat på biltema, Maxi o ÖB. Ingenstans hittar vi. Nån som vet var det finns?

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Strandtält?
  • elmolino

på  onetex.se finns det solskydd
    har ett sådant själv... helt outstanding... lite dyrt men det var det värt!

• Grannen

Tänk bara på att det kan bli vädigt varmt där inne! Min kompis bebis fick värmeslag i det tält.

• Russinkastrull

Köpte mitt Kwick Cabana tält på Babyland tror jag att det var annars Babyproffsen. Blandar alltid ihop de två... Funkade jättebra till min 5-månaders när vi var påRhodos. Var inte stekhett då så det blev inte för varmt i tältet. Hon sov och lekte där. Även mamma hoppade in en gång för att leka med sin gullunge

• liv10

IKEA har ett rött litet runt barntält som vi har våran lilla utepool i.
    Funkar utmärkt, kostade typ 59kr tror jag. Det är dock rätt litet så passar nog bara om man har mindra barn.

• MissBlaise

Ska även finans på jysk

• lilllinda

babyland har kolla deras hemsida

• Odessa

Vi har strandtältet från hobbex, den är superbra! Och så billig (som Pysselmusen skriver, 49:- ) att vi köpte två på en gång.

Det blir ganska varmt inne i dem, men den här har dragkedja på andra sidan, så man kan öppna och få lite luft igenom. Vi brukar försöka ställa den i skuggan också, under ett träd eller så.

• Tjollabolla

Vi köpte ett förra veckan på Claes Ohlsson, ett sånt som poppar upp av sig själv. Men skojar ni att sambon var förbannad när han skulle försöka få ihop det igen

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?.
  • williewillie

Vårt är oxå köpt på babyland för 79 spänn, vill bara upplysa om att detta endast ger skugga inget skydd mot varken uva eller uvb. Det finns sådana tält oxå men dom kostar några hundra mer.

• Russinkastrull

För info, Kwick Cabana är UV-skyddat och kostar ca 500 kr p Babyland el. om det var Babyproffsen

• Anna19801

Köpte ett för 99:- på Barnens Hus, UV-skydd. Funkar jättebra :)

• elmolino

Det från Onetex har inbyggd solskydd och är format som en båge så det blir inte varmt inuti heller...

Svar på tråden Strandtält?