• Valkyriah

Vår son provar tjejkläder - Tipsa & råd tack!

och vad är problemet?

det är ju ett barn vi pratar om,och säg det barn som inte tycker det är kul att klä ut sig....

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Valkyriah
    På Tiden skrev 2007-06-26 20:53:11 följande:
    TS: Du har inte skrivit att det är ett problem men hur ska man annars tolka din trådstart? Du vill ha tips och råd på hur du ska hantera något som jag anser som fullt normalt och därför fattar jag det som att du tycker det är ett problem.

precis,håller med.

Det bästa du kan göra är ju att helt enkelt låta honom klä ut sig och säga-"titta vad fin du är" eller något....

han ska ju inte behöva skämmas

• Valkyriah
    Anonym (My) skrev 2007-06-26 20:55:13 följande:
    Vi försöker göra allt för att han inte ska skämmas för det, men han skäms verkligen dom gånger som pappan hämtat honom på dagis när han vart utklädd till prinsessa och vi har som sagt inte klankat ner honom på något vis. Det vi kan tänka oss är att de andra pojkarna på dagis har sagt att det där är tjejsaker och han han därför skäms.
    har själv jobbat på dagis och där var det jätte vanligt att även killarna sprang runt i prinsesskjolar som de hittat i "maskeradlådan"
  • Valkyriah
    Anonym (My) skrev 2007-06-26 21:00:30 följande:
    Det som blir lite av ett problem med det hela är dock en liten incident som hände idag.Han var hemma hos grannen och lekte själv, vi andra var ute på baksidan, när vi kommer in och ropar efter honom så svarar han inte så kompisens pappa kollar i alla rum efter våran son och finner honom i tonårsflickans rum själv med byxorna avdragna. Jag ser direkt på honom att det är något, men han ville promt inte säga vad han gjorde därinne, men jag misstänkte att han provade hennes kläder, men det kände jag var alldeles för pinsamt att säga till kompisens pappa. Sonen berättade sen för mig att han provade flickans skor, men tog tid innan han verkligen berättade det.

hur ska du ha det??

problem,inte problem,problem,inte problem ???

hänger inte med tyvärr

• Valkyriah
    Anonym (My) skrev 2007-06-26 21:18:15 följande:
    Jag tycker det är kul att han vågar testa, men tyvärr så verkar han skämmas massor för det. Jag tror som sagt det är pga de andra killarna som är på honom och säger att det är tjejsaker.

har ni bra kontakt med fröknarna på dagis,ni kanske kan prata med de??

men det är ju helt normalt i den åldern,vore konstigt om han va den enda pojken i gruppen som klär ut sig till flicka...

Svar på tråden Vår son provar tjejkläder - Tipsa & råd tack!