• Leiben

Vår son provar tjejkläder - Tipsa & råd tack!

varför kastas det alltid skit på de som är anonyma? Det finns en sådan funktion just för personer som vill vara just anonyma. Det är väl inget att haka upp sig på!

TS: Se filmen Bruno. Den är fin. Det är svårt att spekulera i och tolka hans beteende. Det visar sig med tiden och det enda ni kan göra och påverka är att han få honom att känna sig accepterad som han är eller inte.

• Leiben

"Om man har nåt att säga ska man stå för det."
    Bestämmer vem? Finns det regler och föreskrifter här på fl då om vem som får vara anonym och inte? Gud vad jag blir trött på det här upprepade snacket i alla trådar så fort folk inte tycker lika.

• Leiben

fast man är ju ändå anonym (förhoppningsvis). jag vill inet att mina kollegor tex ska veta allt om det jag skriver här på fl ang min situation.

Men nu har vi spårat ur och lämnar tillbaka tråden till dess rätta innehåll

• Leiben

TS: Hur mycket vi alla vill och önskar så är samhället inte jämlikt och alla accepteras inte som de är. Alla har mer elelr mindre medvetna och förutfattade meningar. Ibland kan man tom själv reagera instinktivt på något och så skäms man över sitt eget beteende. Normalitet och andra föreställningar är djupt inrotade i oss.

Jag tycker därför inet att det är på sin plats med påhopp eller moraliseringar över TS och hennes mans känslor kring det här.

Däremot så tänker jag att det är viktigt att du och din man reder ut alla positiva, neutrala eller negativa känslor kring det här så ni är medveten om det. Sen kan ni agera därefter.

Ett barn har så mycket personlighet utvecklat att det inet går att forma sådant. DÄREMOT kan man ju hjälpa till att få sina barn att känna sig uppskattade och älskade som de är.

Om ni vill ha råd (från en som inte har egna men jobbar med barn) så tycker nog att ni ska avdramatisera grejen med pojken och sen se hur det hela utvecklar sig.

Svar på tråden Vår son provar tjejkläder - Tipsa & råd tack!