• miiian

240 säng...?

som rubriken lyder,någon som slagit ihop 2st 120 sänger till en?
    bilder?
    är sugen på att slå ihop våra,men vill det ska se ok ut=)

• Svar på tråden 240 säng...?
  • Namárië
    Gästsängen. Två stycken 105 cm madrasser

Såhär ser våran gästsäng ut när vi styr ihop madrasserna.
    Det är två stycken 105 cm madrasser, som vi vanligtvis har såhär:

Gästsängen till vardags
  • Mimic

Vi har haft 2.40 rätt länge men det är otroligt jobbigt att bädda, städa under sängen och sängen tar verkligen upp hela rummet.. Jag vill ha en normal dubbelsäng men sambon har blivit för bekväm med att ha en mindre yta att sova på.. Fortsättning följer....... Fundersam 

Enda gången det är bra att ha en sån stor säng är när min dotter och katt plus våra två RR sover hos oss på morgonen

• miiian

tack för tipsen och bilderna,ös på med fler ni som har =)

• Camilla1977

Vi har... ska lägga in bild!

• miiian
    Camilla1977 skrev 2007-06-27 09:12:52 följande:
    Vi har... ska lägga in bild!
    åhh så snyggt..men e de två malm gavlar ni har till eller?
  • Camilla1977

Åh tack!
    Vi har köpt Mio´s Shape gavlar. Två singelgavlar fick vi köpa så att de passade våra breda sängar. Jag var så himla nöjd när jag till slut hittade sänggavlarna eftersom det var omöjligt att finna nått i 2.40 måttet!

• miiian
    Camilla1977 skrev 2007-06-27 09:48:16 följande:
    Åh tack!Vi har köpt Mio´s Shape gavlar. Två singelgavlar fick vi köpa så att de passade våra breda sängar. Jag var så himla nöjd när jag till slut hittade sänggavlarna eftersom det var omöjligt att finna nått i 2.40 måttet!
    ja det ser verkligen nice ut!
    du ser inga nackdelar med så stor säng?
    tror faktiskt vi ska slå till på att göra så.
    tänkte göra en egen hemmagjord gavel faktisk på detta sätt:
    www.viivilla.se/gordetsjalv.asp&articleid=790
    och klä den i nåt snyggt tyg eller dyligt...

blir säkert kalas =)
  • Camilla1977

Jag älskar vår stora säng. Vi har de största lakanen, så den är lätt att bädda. Tycker inte det är svårt att städa under sängen. Vi har möbeltassar på benen, så sängarna puttas undan och då är det fritt fram att städa.

Jag tror det kan bli snyggt med gaveln du tänkt göra... jag ska själv göra om vår när vi flyttar. Idag är vår gavel i björk och om fyra månader flyttar vi in till vårt nya hus och jag vill ha det mesta i vitt. Så jag ska vitmatt lackera sänggaveln. Eventuellt ska jag tapetsera framsidorna i en snygg tapet...

Svar på tråden 240 säng...?