tampong på natten?
Jag läste häromdagen att det inte alls är nå farligt att sova med tampong på natten. Jag har alltid trott tvärtom, varför vet jag inte. Så nu undrar jag hur brukar ni göra? :)
Jag läste häromdagen att det inte alls är nå farligt att sova med tampong på natten. Jag har alltid trott tvärtom, varför vet jag inte. Så nu undrar jag hur brukar ni göra? :)
För er som inte tex får svamp av vanliga bindor eller inte kan använda det av andra anledningar. Kolla den här tråden:
www.familjeliv.se/Forum-5-95/m21329031.html
Jag vet inte heller varför jag har tvekat, det har bara varit så. Men tack så mycket för era svar :) Nu tänker jag garanterat ha det på natten :)
Ts: Förut, så stod det i brochyrerna som man fick med tampongerna att man itne skulle ha dem i på natten, men numera så står det att det går bra.
Jag gissar att företagen inte skulle skriva så om de inte visste att det verkligen går bra med tanke på vilke följder det skulle kunna få för företaget....
Har inte hört att det är farligt... använder det alltid även på natten,
Bästa mamman.. Det är det bästa med att vara gravid och amma, att slippa ha mens.
Får mig att hålla ut när jag fortfarande kräks ett par gånger/dag i v 22.
Jag har haft mens i 17 år och jag har alltid använt tampong även natten på natten.. Har aldrig haft några problem..
Jag sover med tampong på natten, klarar inte av ens tanken på binda, tiden efter förlossningen med avslaget var ren tortyr hah.
TS
Jag har ställt den frågan till en nära väninna som arbetar som sjuksköterska med inriktning mot bla mens, mensskydd osv och som informerar dagligdags om detta.
Hon säger:
Oavsett vad som står på paketen, använd inte tampong på nätterna.
Hon har mött så många som blivit sjuka helt i onödan.
Självfallet så kan man nyttja utan några som helst bekymmer, men varför riskera något?