Kudde till 2½ åring???
Vad har ni för kudde till era 2-3 åringar? Min tjej har typ växt ifrån sin bebiskudde och behöver en ny, men alla är så stora och höga.
Har ni några tips?? Hur gör ni och vad har ni för kuddar?
Vad har ni för kudde till era 2-3 åringar? Min tjej har typ växt ifrån sin bebiskudde och behöver en ny, men alla är så stora och höga.
Har ni några tips?? Hur gör ni och vad har ni för kuddar?
Sonen har 2 st vanliga dunkuddar och har så haft sen han var drygt 2 år. Funkar jättebra.
vi köpte en vanlig storlek till sonen fast den var ganska platt
helene306: Ja, vi har också två, men han hamnar liksom i mitten och utanför, och då sover han inte lika skönt utan vaknar oftare. Ska absolut kolla upp IKEA. Annars tänkte jag jag skulle sy ett långt örngott och lägga två kuddar i det
abovo: Skrev nog lite fel, sonen ligger oftast nedanför kuddarna
Sy ett långt örngott o 2 kuddar var annars en smart idé!
Har köpt en juniorkudde på jysk.
helene306: Ja, min kille hamnar också nedanför. Han behöver nog en kudde som täcker hela sängen!
Juniorkudde på Jysk, skulle ju kunna vara nåt. Inte lika långt till Jysk som till Ikea! Ska kolla direkt imorron!
invo: Jag köpte den i syntetiskt material, inte dun men det finns i båda varianterna.
Hemtex har kuddar som är 90 cm långa. De är dessvärra rätt så höga, och inte anpassade till småbarn.
Till barn har vi istället en lägre modell i antingen dun/syntet som passar bra.
(Smygreklam och arbetsskadad) :P
Antar att du jobbar där... Var inne på hemtex i Karlstad idag, här är ständigt 50% på hela butiken så det finns aldrig något kvar, suck. Så de ska ha barnkuddar eller?
Vår snart 4 åring och 2½ åring har kuddar från jysk. Kuddarna är öppningsbara så man kan ta ut delar av stoppningen om man vill. Vi har tagit ut ungeför hälften och därmed fått lagom tunna kuddar. När de växer kan vi sen fylla på med mer stoppning om det behövs. Nackdelen med dessa kuddar är att det är 40 tvätt på dem, men vi har kört dem i 60 utan problem.