Igelkott-fråga :-)
Visst är h*n söt!!!!

vet inte riktigt med maten. men tänk på att de är fulla med löss och loppor, så klappa inte igelkottar bara
nejdå, vi håller oss på avstånd, framförallt när sonen är med - men det är väldigt frestande när man kommer så nära som jag kom nu ikväll... (sista kortet)
Dem är så fina!
Jag trodde det var ok att mata nu. med kattmat...
Hundmat var det senaste jag hörde.
Definitivt inte mjölk, i alla fall.
Vet inte vilken årstid som är "rätt", men jag och min mamma adopterade en igelkott för många år sedan och fick rådet/tipset av naturhistoriska att mata med strömming. Igge tyckte verkligen att detta var MUMS!
Förra året hade vi en mamma och 8 barn som bodde i häcken precis vid våran lägenhet. Dessa smittade ner våra hundar med loppor som sedan drogs in i vår lägenhet med hjälp av hundarna. Fick totalsanera hela hemmet och det tog månader innan alla var bekämpade och det var ingen billig historia heller med anticimex. Så är det något djur jag numera skyr som pesten så är det igelkottar! Dessa otroligt söta små djur blev hemska monster..........
usch... det lät inget trevligt.. nu har vi varken hundar eller katter... men... kan dessa ohyror komma in ändå???
Grannen fick in loppor i hemmet när en boade under deras veranda. De har inga djur. Nu har vår förening gjort vårat område inte så mysigt för igelkottar och peppar så har vi inte haft några här i år..
Den här diskussionen spårade ur.
Handlade inte tråden om när man ska och inte ska mata igelkottar?
Vilken bild!!! Underbar
Jag har klappat igelkottar utan att få löss.
Vi har haft en massa igelkottar kring huset och bâde hund och katt. Vi kunde klappa dom med, och fick aldrig in nâgra löss.
Daggmaskar frân trädgârdslandet var favorit föda.