• Anonym (Snusare)

Någon som vill/ska sluta snusa!

Någon annan som vill sluta snusa? Jag har trillat dit igen efter ett långt uppehåll och behöver mycket hjälp och peppning för att lyckas sluta helt med snuset. Röker även lite då och då men inte mkt eftersom jag får sååå dåligt samvete mot dottern när jag stinker rök. Snuset lider i alla fall ingen annan av. Planerar att börja försöka skaffa ett syskon till dottern och vill verkligen inte ha nikotin i kroppen om en liten ska flytta in.

• Svar på tråden Någon som vill/ska sluta snusa!
  • Anonym (snusare)
    Jag e gravid och snusar vikket jag inte e stolt över. Både snusade och rökte fram till jag testade pluss men när jag fick pluss så slutade jag röka men snuset kan jag inte sluta med.
    Ska börja me att byta ut några snusar varje dag mot nikotibfritt snus för att se hur det går! Lycka till!
  • Anonym (Snusare)

Vad bra! Då kan vi ju följas åt. Jag börjar att dra ner på snuset imorgon. Min ena tandhals har krupit ner helt sjukt mkt så jag ska titta i spegeln varje gång jag blir sugen så jag tappar lusten. Jag säger av egen erfarenhet att de två första dygnen utan snus är de tuffaste. När man kommit över dessa så flyter det på lite lättare. Jag börjar med att byta ut mot nikotinfritt imorgon. Lycka till själv. Kika inom imorgon och berätta hur det går.

• loeli

Jag sluta snusa direkt jag kände att jag kanske är gravid. Bad min sambo köpa med choice (nikotin och tobaksfri snus)och jag har inte kännt någon abstinens...fantastiskt vad man kan lura sig själv hihi.

Lycka till :)

• Anonym (Snusare)

Hejsan. Idag har jag inget snus hemma så jag rökte en cigarett i morse, big no no på mig! Ska börja med nikotintugummi idag och försöka att undvika snuset/cigaretterna. Ciggisarna blir lätta att avvara eftersom jag inte röker så mycket men snuset blir en tuff kamp. Går ju med en snus inne konstant i vanliga fall.
    loeli:Vad bra att du lyckades sluta så lätt. Själv fick jag världens abstinens då jag slutade i samband med graviditet förra gången. Ska verkligen ge järnet nu och aldrig mer ta varken en cigg eller snus!

• miss marion

Kan verkligen rekommendera Onico som substitut. Jag la av med snuset så fort jag fick veta att jag var gravid, och körde Choice första veckan, men det var så äckligt att jag slutade självmant. En tröst är (så upplevde jag det i alla fall) att det är första veckan som är värst, sen lättar det fort. Mycket kortare sorgeperiod än när man slutar röka. Lycka till, alla i tråden från en lycklig ex-snusare!

• Anonym (Snusare)

miss marion: Så onico är ett bra substitut? Tack för peppningen!

• Anonym (snusare)
    Anonym (Snusare) skrev 2007-06-26 23:13:34 följande:
    Vad bra! Då kan vi ju följas åt. Jag börjar att dra ner på snuset imorgon. Min ena tandhals har krupit ner helt sjukt mkt så jag ska titta i spegeln varje gång jag blir sugen så jag tappar lusten. Jag säger av egen erfarenhet att de två första dygnen utan snus är de tuffaste. När man kommit över dessa så flyter det på lite lättare. Jag börjar med att byta ut mot nikotinfritt imorgon. Lycka till själv. Kika inom imorgon och berätta hur det går.
    Har inte vart iväg tll affären nåt idag så än har jag inte köpt Onico, får bli imorgon!
    Hur går det för dej?
  • Anonym (Snusare)

Jag har oxå fixat onico idag + nikotintuggummi när suget blir för stort. Har bestämt mig för att sluta helt i morgon. Har du bestämt dig helt nu?

• Anonym (snusare)
    Anonym (Snusare) skrev 2007-06-27 18:19:43 följande:
    Jag har oxå fixat onico idag + nikotintuggummi när suget blir för stort. Har bestämt mig för att sluta helt i morgon. Har du bestämt dig helt nu?
    Nej mitt första steg e att trappa ner  för varje dag så jag förhoppningsvis kan sluta inom ett par veckor!
  • Anonym (Snusare)

Idag är första dagen i mitt snusfria liv! Jag har bestämt mig för att sluta tvärt. Tror det är mest effektivt för mig. Har laddat upp med onico och nikotintuggummi om det verkligen behövs.

Svar på tråden Någon som vill/ska sluta snusa!