Virriga Vera skrev 2007-06-28 12:17:07 följande:
Innan ni köper den så rekomenderar jag er att åka till en affär som enbart säljer sängar, det finns 2 kedjor som jag rekomenderar Sängjätten och Sova. Där kan du prova olika märken och sängtyper, jämför detta med din upplevelse från Sultansängen. Köp den säng som DU upplever som bekvä
mast.Vi gjorde så och köpte en säng för ca 15000:- istället för den som vi tittat på från början, den skulle kosta 35000:-. Den passade inte oss alls.
Vi har varit på Sängjätten samt en massa lokala sängleverantörer då vi bor i ett möbelrikt samhälle. Alltså många möbelaffärer...
Och Sängjätten är ju väldigt dyra på sina. Visst - en Tempur verkar jätteskön och givetvis är det optimala med en Hästens men dom pengarna vill vi inte riktigt lägga bara för att dom heter ett visst namn. Det är ju ändå så att med många kända märken så betalar du dubbla priset bara för det...
Vi var även inne på att få låna hem en Stjärnbädden säng som jag tyckte var jättebra. Men maken tycker att dom är lite för mjuka även dom fasta modellerna. Han vill ha mer stuns i så att säga. Han väger 94 kg och sjunker ju ner mer än vad jag gör.
Men det har hela tiden funnits i bakhuvudet att vi tyckte IKEAS Sultan sängar Skien eller Svaneholm/Svandal var riktigt sköna när vi provade dom i söndags. Sen är det kanske så att man ska lägga lite pengar på en riktigt bra bäddmadrass och då har ju Ikea en för 3795:- (180*200) continental med tagel och endast naturmaterial i.
Fast det där med knarrandet är jag lite orolig för. Både jag o maken blir tokiga om sängen låter när man rör sig. Lättväckta barn...