• Suri

Vågar jag kalla mitt barn för ängel?

Jag har funderat på en sak och måste höra vad andra tycker. Det är nämligen så att jag ofta kallar mina barn för mina "änglar". De är underbara och riktiga änglar ibland. Men ibland när jag varit på väg att skriva om min ängel i en tråd eller i min pres så har jag kommit på att då kanske folk här på FL tror att mitt barn inte finns i livet längre. Så då väljer jag att skriva något annat istället. Mitt hjärta, eller min älskling.

Är det någon mer som funderat så här?
    Bör man undvika att kalla sitt barn för ängel?
    Finns det någon som skulle ta illa upp?

Bara lite funderingar...

• Svar på tråden Vågar jag kalla mitt barn för ängel?
  • Sara Li

Jag kallar också mitt barn för en ängel trots att hon lever. Det är bara på Familjeliv det betyder "ett avlidet barn".

Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • TheLove

Jag tycker du ska skriva ängel!

• Veizades

Jag kallar min son för 'min lilla ängel', när han är på det humöret iaf

• beliveinyou

Jag kallar också min son ängel. Som en av åvanstående skrev så är det bara på familjeliv man tror att det är ett avlidet barn!

• Eva S

Tycker att det är jättegulligt att du kallar dina barn för änglar. Jag har förlorat en dotter och kallar henne ängel för att andra ska veta utan att behöva förklara närmare. Jag tar absolut inte illa upp om någon kallar sina levande barn för änglar. Men däremot har du en poäng i att antagligen kommer du att bli missförstådd ibland här på FL.

• Baronessan

Det är klart att du kan skriva "ängel" om dina barn om du tycker det.

Själv tycker jag det låter som om barnet är en ängel (läs: död). Och det har jag tyckt redan innan jag började hänga på FL.

Som tur är så har jag inte fått några änglar utan två busiga smådjävlar.

• Miss Lau

Om du tycker att det passar att kalla barnen för änglar så varför inte.

Personligen så tänker jag på en död person när jag hör ängel, men det gjorde jag innan FL också.

• Millis1981

När jag läser "ängel" här på FL tänker jag på ett barn som inte lever.

När jag hör ängel i vanliga fall tänker jag på ett levande barn som alltid är snällt och lugnt.

• 2timearound

Jag har alltid kallat min lilla tjej för ängel. Tyvärr sätter jag nu ibland ordet i halsen för det känns som det är "vikt" för avlidna små änglar Ledsen.

"FUM är det nya BIM" se --------->www.familjeliv.se/Forum-1-5/m22043160.html
  • Jessica201

Jag hör till dem som tror att "min ängel" är likamed ett barn som tyvärr inte längre är med oss.

• Lady Sylvana

Kalla du barnet för ängel, för då jämför du väl snarare med hur man uppfattar änglar. Snälla, goda osv.

Någon som har dött kan ju inte bli en ängel, det var ju en helt annan varelse, som skapades innan människan.

• Madaluha

Detta är bara en gissning men jag tror inte att någon missuppfattar om du skriver "min lilla ängel" men om du skriver "mitt lilla änglabarn" kanske risken är större.

• Kattflickan

"Finns det någon som skulle ta illa upp?"

Jag är en s.k. "änglamamma" och tar inte illa upp om du skriver att dina levande barn är änglar. :)

• Zova

Jag tycker det är helknäppt att kalla sina levande barn för änglar. Alla vet väl att änglar har vingar och svävar runt bland molnen- och försök få levande barn att göra det *s*
    Jag tror alltid att folk har förlorat sina barn när de benäms som änglar. Tycker man kan kalla sina älsklingar för ngt annat faktiskt ....

• Inana83

nä, jag har svårt att tro att någon skulle ta illa upp om du kallar ditt barn för ängel här i forumet. Du tycker att ditt barn är en ängel och det får du tycka precis hur mycket du vill

• Paw Print

Jag brukar kalla de jag älskar för änglar, dvs min sambo, mina barn. Det har fallit sig naturligt för mig. Men håller med dig när man är på FL drar man sig för att göra det trots att det är en ganska markant skillnad på min "ängel" och mitt "änglabarn". Tror inte att änglaföräldrar tar illa upp, men jag vill ju inte att folk ska missuppfatta mig och tro att mina barn är döda.

• LillaLulla

Jag kallar min son för ängel. Mest för att han ser ut som de där typiska glansbildsänglarna, blont lockigt hår, knubbiga små armar och röda kinder!

Fast han beter sig inte riktigt som en sådan... Eller tja, kanske en gangsterängel isåfall.

Svar på tråden Vågar jag kalla mitt barn för ängel?