• lindamit

Glad sång till dop!!(förslag tack!!)

Hej! min son ska döpas om två veckor och jag är på jakt efter någon fin sång att spela på dopet!
    Den ska vara GLAD,tycker att de flesta doplåtar är vackra men sorgsna,är det någon som kan tipsa mig om någon?? Tack i såna fall :)

• Svar på tråden Glad sång till dop!!(förslag tack!!)
  • Henrik31

Köppebävisan är glad.

• lindamit
    Henrik31 skrev 2007-06-27 14:34:20 följande:
    Köppebävisan är glad.
    någon med ett seriöst förslag??
  • FruSöderström

handens fem fingrar och himlen måste sakna en ängel, tycker jag är superfina båda två. Men det kanske går under kategorin "sorgsna"?

• solrosblad

pippis sommarvisa sjöng vi förra sommaren när vår tös döptes...

• first time

Turistens klagan med Cornelis Wreesvijk tycker jag är en bra dop låt....

• solida

Turistens klagan sjöng jag på ett dop. Har också varit på en namngivningsfest där de hade "Var nöjd med allt som livet ger" som gemensam sång. Det var faktiskt en väldigt bra "allsång".

• Mora

Jag kom en låt idag som jag skulle vilja att min dotter sjöng på dopet, vet inte vem det är som sjunger den men den går så här...om du tappar modet och faller ner på knä kan du vila här hos mig....vet ni vem som sjunger den?!
    Det är så fin text men kanske inte så kyrklig eller vad man ska säga...
    Vad tycker ni?

• solida

Mora> Gud! Jag vet precis vilken det är, den har varit med i melodifestivalen tror jag! Varför kan jag inte komma på vilken det är???
    Om min son hade haft ett dop hade jag sjungit "Min kärlek" med shirley clamp. För min son heter Milo och det betyder just Min Kärlek...

• Himesama
    Mora skrev 2007-06-27 17:44:47 följande:
    Jag kom en låt idag som jag skulle vilja att min dotter sjöng på dopet, vet inte vem det är som sjunger den men den går så här...om du tappar modet och faller ner på knä kan du vila här hos mig....vet ni vem som sjunger den?!Det är så fin text men kanske inte så kyrklig eller vad man ska säga...Vad tycker ni?
    Är inte det låten som Sarek hade i melodifestivalen? "Genom eld och vatten" eller nått sånt?
    Lite högt tempo kanske med fin text!
Svar på tråden Glad sång till dop!!(förslag tack!!)