• lindamit

Glad sång till dop!!(förslag tack!!)

Hej! min son ska döpas om två veckor och jag är på jakt efter någon fin sång att spela på dopet!
    Den ska vara GLAD,tycker att de flesta doplåtar är vackra men sorgsna,är det någon som kan tipsa mig om någon?? Tack i såna fall :)

• Svar på tråden Glad sång till dop!!(förslag tack!!)
  • Mora

jo jag vet den är ju lite sådär poppig eller vad man ska kalla det, men den är liksom glad i melodin och så!
    Jo den heter ju genom eld och vatten, tack!
    ja Shirley clamps låt är ju också bra!

• lindamit
    solida skrev 2007-06-27 17:43:02 följande:
    Turistens klagan sjöng jag på ett dop. Har också varit på en namngivningsfest där de hade "Var nöjd med allt som livet ger" som gemensam sång. Det var faktiskt en väldigt bra "allsång".
    Jag tyckte om "var nöjd med allt som livet ger" haha ska fundera vidare! tack alla snälla för alla förslag,kom gärna med fler!
  • nmamma

Nu passar ju inte den här på just erat dop, eftersom det är en kille ni har..
    Men jag läste här på fl om en som hade vart på ett flickdop där en solist sjöng "Isn´t she lovely" (Stevie Wonder). Det tyckte jag va ett så kul & annorlunda låtval!
    *tipsar alla flickmammor som läser tråden*

• tjoppaloppan

"Vad det är bra att jag har dig" (från Nils Karlsson Pyssling)
    "Lyckeliten" med Carola
    "What a wonderful world" (Vilken underbar värld)

är glada.

Som ingångsmusik hade vi "Du käre lille snickerbo" instrumental, den är ju glad också.

• solrosblad

Jag har en tös...Stevie Wonders låt är ju kanon...ska nog ha den som ingångsmusik hehe...

• lillaKyllan

Det gåtfulla foket är glad och fin tycker jag.

• ringblomman

jag ska ha "Välkommen till jorden" m Di Leva. Superfin, inte sorgsen. Får rysningar när jag hör den och ser min lille.

tror ni man kan be prästen om tillåtelse átt spela den på cd vid dopet? obs, dopet ingår i en gudstjänst.

• lindamit

Jag gillar också iden med "isnt she lovely",jättefint!nu har vi iallafall bestämt vilka sånger vi ska ha i kyrkan.som ingångssång "du kära lilla snickerbo",sen en jättefin psalm "dansa med änglar" och till sist "idas sommarvisa".
    Vi har dopet samtidigt som en annan familj så de lite mer personliga låtarna spelar vi i försmlingshemmet precis efter dopet istället,ska göra en cdskiva med glada låtar :) Lyckeliten,miraklet,what a wonderful,handens 5 fingar mflera..
    tack för alla tipsen !!

• siabellon

jag måste slå ett slag för uno svenningssons "skymtar för en stund" den är så fin! vi hade den på min dotters dop -97 fast som dikt. börjar så här: idag har jag hört ditt lilla hjärta slå, som en liten sol lyser du för mig. jag känner att jag lever o finns, en del av mig finns ju där hos dig.
    ska nog ha den på elliots dop oxå. eller handens fem fingrar av lisa nilsson/peter lemarc

• siabellon

fast jag skrattade gott åt förslaget om köppäbävisan!

• Cazi

jag tycker att "himlen måste sakna en ängel" (Linn Maria) är jättefin. en låt som många har på dop tror jag...

• Joana o Neo
    dotter ska d va , inte sotter hahaFlört
    *¤*nEo O TeSs*¤*
  • Älskadeelin

Jag ska ha " Det bästa som finns" (David Strenge) på min dotters dop. Den är så himla fin..:)

• c norlin
    lillaKyllan skrev 2007-07-01 12:46:15 följande:
    Det gåtfulla foket är glad och fin tycker jag.
    Jag håller med. "Det gåtfulla folket är perfekt". Eller kanske "Vargången" ifrån Ronja.
Svar på tråden Glad sång till dop!!(förslag tack!!)