• Anonym (orolig)

Kisset luktar illa!

När jag har varit på toa den senaste tiden har mitt urin luktat jättestarkt.. det är också mörkare än vanligt. Nu idag luktar det nästan som rutten fisk! Har haft svamp innan, men då har det kliat massor. Flytningarna är inte konstiga och jag har inte ont. Jag försöker att dricka mycket.. vad kan det vara? Känner mig äcklig just nu....

• Svar på tråden Kisset luktar illa!
  • Anonym (inte kul)

UVI är urinvägsinfektion, och då kan kisset lukta väldigt illa. Har gjort det för mig, ibland kommer också blod, och det brukar svida men det är inte alltid det gör det. Jag har aldrig haft ont i magen av det, och inte känner jag nån som haft det heller. Men jag vet att det är ganska vanligt att få det, men som sagt var det måste man inte ha. Hur som helst så är det inte kul att ha.
    Åk till doktorn och få antibiotika.

• Anonym (orolig)

Får nog ringa vc i morn då.. jag känner mig alltid så dum när jag går till doktorn, men det kanske är läge.. vill inte att det går upp till njurarna! Va gulliga ni är som svarar...!

• Anonym (inte kul)

Ont i ryggen är ett tecken på uvi, åk till akuten så att den inte vandrar upp till njurarna.

• Anonym (orolig)

Åhh jag ska göra det! Tack snälla ni, jag har inte ens kopplat att mitt ryggont har med det andra att göra! Åker in i morgon!

• krakel

nej du behöver inte åka in akute heller .. du kommer bli superlågt priorieterad och kommer inte komma in förrens typ mitt i natten.. stanna hemma och sov kissa i en burk imorgon hellst inte ha kissat på typ 4 timmar och ställ det i kyler.. ring VC när de öppnar och sen får du gå ner och det tar snabbt en sticka på det tar typ 1 min...

• Kristin24

bättre att kolla upp än att strunta i det...låter som uvi.

Vanliga Symptom:
    Kissa ofta (känns som man är kissnödig konstant)
    Svider
    Feber
    Ont i njurarna (ryggen)

Go och glad Kexchoklad
  • Anonym (orolig)

Fånig fråga, men går det bra om jag kissar i en vanlig plastburk....?

• Anonym (et)

TS:
    det funkar bra, har jag gjort.... e van med uvi

• Anonym (orolig)

Då gör jag så. Gör ännu mer ont i ryggen nu när jag börjat tänka på det, men jag ska försöka sova lite till i morgon... min doktorskräck har redan satt in:(

Svar på tråden Kisset luktar illa!