Inlägg från: Sportfåne |Visa alla inlägg
  • Sportfåne

En fråga om Marsvin!

Men nu måste jag nog yttra mig lite här o bemöta SHINNAS inlägg.
    medellivs längden stämmer dock har jag haft marsvin som blivit 8 år med o pigga in i det sista.

Men jag blev faktiskt full iskratt av :

"ett "starkt" bra framavlat marsvin har öron som pekar neråt...ligger neråt.....och en ganska stabil benstomme.....hoppas det hjälpte lite...

Helt fel . Om marsvinen har öronen ner eller mer upp har absolut inget med hur "starkt " det är.
    Näpp det är bara om man ställer ut i ras som sådant bedöms o då är det bättre med öron ner än upp men det är bara en skönhets sak inget annat.
    Stabil benstomme?? På utställning så föredrar man ofta de som är lite mer breda i sín byggnad kan man säga men för livsslängden har det ingen betydelse.

• Sportfåne

Shinna

jag föder upp marsvin och har haft marsvin i massor av år.
    Öron upp eller ner har inget med livslängd att göra om de är friska sunsa marsvin.Alltså har bar djur bakom sig. ¨å spelar öronen ingen roll.
    Men visst jag som uppfödare föröker ju avla på de bästa djuren och bra öron är ju bla en sådan egenskap.

Jag tycker också attd et västa är att köpa av uppfödare för mankan se föräldrar djuren och få ett mkt mer sunt o välmående marsvin än från djuraffär där de ofta kommer från grossister.

• Sportfåne

Håller helt med MosieSassa.
    Inte kanin o marsvin ihop. Fick en fråga nyligen från en som ville köpa marsvin av mig men då hon berättade att den skulle bo med kaninen berättade jag varför jag ej tyckte det var bra.
    men hon fick pga detta ej köpa marsvin av mig då hon trots det jag berättade om att kaninen kan sparaka ihjäl marsvinet osv
    ville ha dem ihop.

Svar på tråden En fråga om Marsvin!