Inlägg från: AnneSophie |Visa alla inlägg
  • AnneSophie

Hej, jag heter xx och jag är nikotinist (långt)

Tycker att det är ett jättebra inlägg TS. Välformulerat och genomtänkt till skillnad från många inlägg här på FL.

Reagerade mycket på det där med MVC och din BM. Jag är ofta med i diskussioner gällande rökning under graviditeten och MVC:s agerande. Hade din BM kunnat säga/göra något annorlunda till dig som hade fått dig att ta steget mot rökfrihet tidigare tror du?

Oavsett, bra skrivet. Jag hoppas att du klarar det här och snart klarar att lägga bort snuset också. För din och bebisens skull.

Alla som säger 'Du kommer förstå när du blir äldre' har faktiskt rätt.
  • AnneSophie
    Anonym (Nikotinist) skrev 2007-06-28 00:12:10 följande:
    AnneSophie: Jag vill tillägga en sak. Att komma med skrämselpropaganda utan att samtidigt ge stöd tror jag inte på. Att sitta och mala om alla risker och sedan inte erbjuda hjälp och stöd skulle förmodligen varit förödande för mig. Som jag skrev skulle jag fått så mycket ångest att jag inte vet hur jag skulle klarat det och det hade förmodligen påverkat bebisen väldigt negativt. Men att först sitta och prata om riskerna och sedan säga: Men det finns hjälp och berätta om olika alternativ, och gärna blanda in sambon i det hela också. DET hade funkat för mig. Däremot kan jag inte tala för alla.

Tack för svaret. Igen, mycket tänkvärt. Ska ha det i åtanke när jag diskuterar i trådarna här.

Egentligen är din text så bra att du borde få ut den till MVC och BM. Hoppas att du skriver en fortsättning på den också, hur det går under graviditeten och hur det går efteråt.

Tror att en sådan här text kanske kan hjälpa dom som på något vis ändå behöver en spark i rätt riktning. 

Alla som säger 'Du kommer förstå när du blir äldre' har faktiskt rätt.
Svar på tråden Hej, jag heter xx och jag är nikotinist (långt)